Rubriky:

Ladíme

Základy free runningu I. ─ přeskok překážky skokem plavmo

14. července 2016 13:39 - Praha

Free running, jedna z variací na volnost pohybu, je stále populárnější. Běžíte si volní jako ti ptáci přírodou i městem a překážkám se nevyhýbáte. Naopak je vyhledáváte a nemůžete se jich nabažit. Hlavním kritériem je bezbřehá radost z pohybu, elegance, estetika. A protože se s vámi chceme podělit i o toto běžecké potěšení, připravili jsme pro vás seriál instruktážních videí s praktickými návody pro naprosté začátečníky. V prvním díle se pod Lukášovým odborným vedením pustíme do přeskoku lavičky.

Sport.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Z plynulého běhu přecházíme do skoku plavmo o dostatečné výšce, abychom o překážku nezavadili nohou v koncových fázích skoku. O délku samotného skoku není třeba dělat si starosti, rychlost pohybu nás bude od překážky držet dál. Navazuje takzvaný „parakotoul", tedy kotoul nesymetrický. Dopadáme na téměř napjaté ruce s dlaněmi blízko u sebe. Hlava se přitahuje bradou k hrudníku. Ruce se snažíme plynule pružně povolovat a kontakt těla se zemí odvíjet v ideálním případě od ramene křížem přes záda až k protilehlému boku. Nohy se po přetočení plynule napínají a pomáhají tělu dostat se do původního stavu, tedy běhu.

LUKÁŠ KULDA (22)
• student FTVS
• free runningu se věnuje osm let
• druhé místo na Artmoving 2015
• jedním z autorů projektu Jump 'n' Travel, který podporuje také společnost Red Bull

Nácvik je nejlepší zpočátku provádět na měkčím podkladu, po profesionálním zvládnutí prý není problém bezbolestně zaskotačit třeba i na betonu. Postupujeme po jednotlivých krocích. Nacvičíme nejprve kontakt rukou se zemí a jejich pozvolné povolování. Navazuje překulení těla po diagonále a následuje plynulý přechod do stoje na nohou. Také výši překážek zpočátku volíme spíše menší a s cvikem zvyšujeme. Můžete například skákat přes spoluběžce. Nejprve ležícího, pak klečícího na všech čtyřech. A možná se jednou dopracujete k tomu, že jej přeskočíte i ve stoji.

Dive Roll - v řeči parcouristů a freerunnerů název pro skok plavmo

Z vlastní zkušenosti ještě doplním, že výsledky jsou mnohem lepší, když se člověk během přeskoku už nesnaží přemýšlet o konkrétních jednotlivostech, hlavu raději „vypne" a nechá tělo pracovat automaticky na základě důkladně nacvičených jednotlivých sekvencí.

Hodně zábavy při opravdu svobodném běhání - free runningu!

René Kujan, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce