Rubriky:

Ladíme

Hubnout se dá i ve spánku! Záleží na teplotě

27. listopadu 2016 08:56 - Praha

Kdo by netoužil po skvělé postavě bez zbytečných tukových duchen a polštářů? Někteří z těchto důvodů běhají, jiným stačí, když na sebe hodí deku. Ale úplně všem může pomoci jednoduchý trik. Práci našeho metabolismu, a tudíž také spalování tuků řídí kromě jiného i teplota vzduchu v místnosti, kde spíme. Velice jednoduše tak můžeme řídit rychlost, s jakou se budou rozpouštět tukové zásoby v hořící peci našeho metabolismu.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Jedna z vědeckých studií se zabývala otázkou, jaká teplota ložnice je ideální, abychom z naší tělesné hmotnosti ukrojili co možná nejvíce. Podle ní je vůbec nejvyšší myslitelná teplota na úrovni 20 °C. Pokud máte v ložnici tepleji, spotřeba kalorií v noci klesá na minimum.

BUDE VÁS TAKÉ ZAJÍMAT: Lidé, spěte! - jak se zlepšovat i v době klidu

Je známou věcí, že spánek je v podstatě nejdůležitější fází každého tréninkového procesu. Při hlubokém odpočinku tělo doplňuje pohotovostní zásoby, regeneruje a vyspravuje drobná poškození. V neposlední řadě dochází také k takzvané superkompenzaci, kdy tělo na zvýšenou zátěž reaguje dočasně přípravou na ještě větší zátěž.

Aby regenerace a zároveň tělesný metabolismus pracoval v optimálním rozmezí, experti doporučují pro spánek teploty spíše kolem 16 °C nebo mírně výše. U dospělých se ukazuje jako ideální rozmezí 16-18 °C, u dětí a starších osob mírně vyšší, maximálně již zmíněných 20 °C.

ČTĚTE TAKÉ: Prospěte se k lepším výkonům!

Z nižších teplot profituje i nervová soustava. Při nižších teplotách totiž dochází k lepšímu prokrvování mozku. Zároveň s úpravou teploty ale nezapomínejte ani na dostatečný přísun kyslíku. Vědci hovoří také o ideální vlhkosti vzduchu na úrovni 40-50 %. Důležité je také ložnici dostatečně větrat. Minimem by mělo být intenzivní čtvrthodinové větrání alespoň jednou ráno a jednou večer. Tím jednak zajistíme dostatek kyslíku, jednak odvětráme nashromážděnou vlhkost v místnosti. Nezapomínejte, že jen dýcháním může člověk přes noc odevzdat do okolního vzduchu až půl litru vody!

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv leden únor březen duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce