Rubriky:

Ladíme

Co se v těle děje při běhání?

27. března 2017 12:29 - Praha

Celosvětový nárůst lidí, kteří běhají, nelze popřít ani přehlédnout. Každý rok se na start rostoucího počtu nejrůznějších závodů staví více a více lidí. Také prognózy do budoucích let počítají s přibýváním lidí zasažených obsesivním šípem tohoto druhu volnočasové aktivity. Není vlastně ani divu, mnoho medicínských pozorování a vědeckých studií neustále potvrzuje mnohé benefity běhání pro moderního člověka.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Lidé pravidelně běhající se dožívají v průměru o několik let déle než ti, kteří neběhají. Běžci se úspěšně dokáží vyhýbat mnohým civilizačním chorobám i těm dalším. Několik studií hovoří o tom, že lidé běhající v průměru 1-2,4 hodiny týdně rozloženě do dvou až tří tréninků pomalejšího běhu svým počínáním prodlužují pravděpodobnou délku dožití nejvíce. Zkrátka a dobře nemusíte být zrovna požíračem kilometrů nebo rychlostním bleskoběžcem, abyste dokázali ze svého oblíbeného pohybu vytěžit maximum možného.

Přeháněli to s tréninkem. Dnes umírají o 19 let později

Co se ale přesně odehrává v našem těle, když běžíme? Věda nám dává odpověď:

♠ 5-10 minut

Už jen několikaminutový běh každý den má potenciál snižovat riziko některých závažných chorob. Pravděpodobnost smrti na onemocnění kardiovaskulárního systému klesá o 45 %, o 30 % pak riziko předčasné smrti vůbec.

♠ 20 minut

Už dvacetiminutovka aerobního pohybu má za následek změny v naší DNA ‒ k lepšímu. Zvyšuje se naše fyzická kondice a takové choroby, jakou je kupříkladu diabetes 2. typu, se nám vyhýbají.

♠ 30 minut

Půlhodinka má za následek redukci hmotnosti a růst fyzické kondice. Už umírněný půlhodinový pohyb v aerobní zóně pomáhá v průměru shodit čtyři kila za čtvrt roku.
Navíc se zjistilo, že 65letí běhající lidé vykazují mnohem menší úbytek fyzických i duševních sil než jejich stejně staří vrstevníci, kteří pouze chodí. Předpokladem je půlhodinový běh alespoň 3x týdně.

♠ 60 minut

Hodinovka násobí ještě více pozitivní efekty a přináší ještě více spálených kalorií a posílení metabolismu.

Tak co, není náhodou investice do aktivního životního stylu ten nejlépe úročící se prostředek?

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv srpen září říjen listopad prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce