Rubriky:

Ladíme

Když ostatní nadávají na vedra, vy z nich můžete profitovat

28. července 2017 12:29 - Praha

Když přijde zima nebo déšť, za chvíli všichni nadávají na špatné počasí a těší se na léto. Když přijde léto, za chvíli všichni nadávají na strašlivá vedra a spalující slunce a přejí si ochlazení. Zdá se, že počasí to s námi nemá jednoduché. Nic nám ale nebrání v tom, abychom to my měli jednoduché s počasím. Berte vedra pozitivně a využijte je ve svůj prospěch!

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Ano, běhat ve vedrech je trochu nekomfortní. Na druhou stranu: Znáte někoho, kdo něčeho dosáhl, aniž by opustil svoji komfortní zónu? Tréninkový efekt, jak známo, roste právě tehdy, když se cítíte nekomfortně. Takže se nevymlouvejte na počasí a pojďte do toho!

Nedostatek tekutin při sportu ovlivňuje výkon, ale i zdraví

Několik vědeckých studií prokázalo, že pravidelný trénink při vyšších teplotách v hrubém rozmezí 24-30 °C a v rozsahu půl hodiny až hodinu a půl má mnohonásobné pozitivní účinky na lidský organismus. Tělo je lépe adaptováno na vedra, začíná se dříve ochlazovat pocením a tím lépe stabilizuje stálou teplotu tělesného jádra. Organismus také zareaguje zlepšením efektivity své práce při pohybu. Dále klesá frekvence srdečních stahů a tělo na druhé straně dokáže lépe využívat vzdušný kyslík. Zvětší se totiž také objem krevní plazmy, takže organismus může lépe prokrvovat pokožku kvůli ochlazování i lépe zásobovat pracující svalstvo kyslíkem.

Než se ale nerozvážně pustíte do (doufejme, že neúmyslného) plnění bobříka vyčerpání, úžehu nebo úpalu, mějte na paměti několik důležitých zásad! Za vedra nikdy neběhejte delší tratě nebo vyšší rychlostí, než na jaké jste zvyklí ve svých běžných trénincích. Trénink při vysokých teplotách není o nahánění rekordů, ale o střízlivém přístupu, kdy se nepouštíme za své limity! Dostatečně hydratujte před tréninkem, během něho i po něm. Trénink ve spalujícím žáru si dále můžete zpříjemnit třeba chladivým šátkem. Při tréninku na slunci myslete také na ochranu své pokožky: Použijte pokrývku hlavy, kvalitní sluneční brýle i opalovací krém. Na trhu jsou také speciální oděvní součástky odvádějící efektivněji přebytečné teplo.

Co v případě, že byste chtěli trénovat ve vedrech, ale zrovna je nemáte k dispozici? Lehká pomoc: Oblékněte se více. Platí stejné zásady jako při tréninku na spalujícím slunci. Jsou známy i případy, kdy sportovci například z důvodů přípravy na pouštní závody trénují na běžeckém páse v místnosti se zvýšenou teplotou nebo přímo v sauně. To už je ale pro opravdu velmi zkušené experty.

kü, Sport.cz

Trénujete i za velkých veder?

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv srpen září říjen listopad prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce