Rubriky:

Ladíme

Jste na dobré cestě splnit své letošní výzvy? Otestujte se!

16. srpna 2017 14:00 - Praha

Léto je asi pro všechny běžce částí roku, kdy trénink bývá nejintenzivnější. A s tréninkem také očekávání progrese, dobrých výkonů či dokonce vítězství v nadcházejícím čase. Intenzita a objem tréninků bývá nejvyšší a je-li vše v pořádku, cítíte se dobře a zranění se vám vyhnula, bude také na čase reálně zhodnotit své síly a možnosti, abychom věděli, jak na tom skutečně jsme.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Dejte si testovací závod

Právě léto je nejlepším obdobím pro otestování celkové fyzické úrovně a rychlosti. Naštěstí je léto nabité nejrůznějšími závody nejrůznějších distancí, a tak je opravdu z čeho vybírat. Některý z pěti až desetikilometrových závodů je ideální. Taková délka běžená opravdu jako závod hodně napoví, jak na tom doopravdy jsme. Uběhnutá na hranici možností nás sice také unaví, ale zároveň nevysílí natolik, abychom s podobným nasazením nemohli absolvovat také náš vysněný půlmaraton, maraton nebo ultra, na nějž se dlouhodobě připravujeme. Podle výsledků testovacího závodu můžeme i poměrně přesně odhadnout své reálné možnosti na všech dalších tratích. Výborným pomocníkem nám může být také on-line běžecká kalkulačka, která dokáže predikovat výsledky s překvapivou přesností.

Buďte lepšími a úspěšnějšími běžci – stačí dodržet 5 zásad!

Pokud ale nejste úplně soutěživý typ nebo nemůžete startovat na oficiálním závodě z nějakého jiného důvodu, můžete si udělat soukromý test v podstatě na stejné bázi. Zaběhněte na maximu svých možností alespoň pět kilometrů a sledujte svůj čas, rychlost, případně další hodnoty, které nabízejí vaše sportovní hodinky. Ty dražší už dnes dokáží spočítat i zmiňovanou predikci. Pokud chcete otestovat svoji vytrvalost, své úvahy směřujte k testovacímu běhu alespoň tři čtvrtě hodiny dlouhému.

Plánujte, programujte

Nejspíše už podle nějakého více či méně sofistikovaného tréninkového programu běháte. Pokud ale ne, teď je ten nejlepší čas s tím začít. Strukturovaný tréninkový plán vám pomůže zapracovat na vašich slabých místech a vytěžit co nejvíce z míst silných. Spoustu zajímavých a vyzkoušených tréninkových plánů uzpůsobených typu závodu, na nějž se chce běžec připravit, naleznete na internetu. Pokud ale máte možnost získat alespoň na pár měsíců skutečného trenéra, určitě ji využijte. Zkušené trenérovo oko vám pomůže odhalit skrytá slabá i silná místa velice rychle a vy na nich můžete začít okamžitě pracovat.

Socializujte se

Běhání je do značné míry individuální druh zábavy. Nepotřebujete spoluhráče ani protihráče. To ale neznamená, že byste se ostatním měli vyhýbat. Právě naopak! Využijte každé možnosti zaběhat si ve skupině! Vždy se totiž najde někdo, od nějž se můžete něčemu naučit, a na druhou stranu také někdo, koho něco můžete naučit vy. Sdílené úspěchy i neúspěchy jsou užitečné pro všechny. Ostatní tak mohou čerpat z pozitivních zkušeností někoho jiného, nebo naopak nemusí dělat stejné chyby a ve svém vývoji slepé uličky rovnou přeskočit.

Rozsáhlé průzkumy rovněž naznačují, že běžci se většinou rekrutují z chytrých a veskrze příjemných lidí, takže pravděpodobnost, že svůj čas strávíte v dobré společnosti, je poměrně vysoká.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv listopad prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce