Rubriky:

Ladíme

Pár tipů, jak se stát ranním ptáčetem/běžcem

15. listopadu 2017 12:45 - Praha

Známe to asi všichni. Vpředvečer se zdá, že zítra před námi bude další skvělý den naplněný aktivitou a splněnými tréninkovými očekáváními. „Zítra vstanu dřív a půjdu si zaběhat!“ zní často vyslovované, leč často také nedodržené předsevzetí. Ráno zařinčí budík, vy jej jednou dvěma ospalými ranami rukou umlčíte a spíte dál, dokud opravdu není na čase vylézt z postele a utíkat ‒ ale do práce. Co s tím? Situace je vážná, nikoli však neřešitelná...

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Máme pro vás několik tipů. Ovšem varování předem: Není to jednoduché, případně to není levné! Ale i tak to za nějaký ten ranní běh navíc stojí!

První drastické opatření, které na sobě můžete vyzkoušet, je jít spát už oblečení do běžeckého. Pokud možno tedy čistého, nechcete-li od manželky ještě zvečera dostat ránu válečkem na nudle. To má hned dvě výhody: Ráno ušetříte čas s oblékáním a když už se jednou probudíte v běžeckém, uvidíte, že vám to nedá a vyrazíte.

Budík nastavte na pořádnou hlasitost a umístěte ho do jiného pokoje, než ve kterém spíte. Tak zabráníte tomu, aby probuzená zombie, nemrtvý neživý ve vás zamáčkla budík, aniž byste se vy sami probudili. Základem je dostat se na nohy. Cestou do jiného pokoje byste to mohli zvládnout. A když už jednou budete ve vzpřímené pozici, mohlo by se vám podařit i se rozběhnout, co říkáte?

♦ Pokud vaše speciální pouzdro na pětitisícové bankovky oplývá keší, můžete zkusit zainvestovat do „chytrého" budíku. Věc se má totiž tak, že spánek pokaždé probíhá v několika cyklech různé hloubky několikrát za noc. Pokud vás něco probudí v nevhodnou chvíli, váš den může být zruinován a vaše energie na nule. Když se ale probudíte v pravou chvíli, všechno je hned jinak, růžové a báječné. A právě o to se může postarat nějaký speciální přístroj. Ceny se pohybují kolem pěti tisíc korun. Světlo světa už uzřela i placená mobilní aplikace, která by měla zvládnout totéž. Prostě jen spíte s telefonem pod polštářem (neříkejte, že už to stejně neděláte), nastavíte si, v kolik tak asi byste si přáli vzbudit, a přístroj tak učiní v nejvhodnější chvíli pečlivě vybranou příjemnou hudbou.

♦ Fajnšmekři závislí na kávě mohou zainvestovat do kávovaru s časovačem a nastavit si ho tak, aby v době, kdy vstávají, se už z kuchyně linula svůdná vůně lahodné kávy. Tu pak do sebe rychle kopnou a jdou si zaběhat. Tolik praví teorie. A kávovar s takovou funkcí lze sehnat už v cenách pod dva tisíce korun.

♦ Dobrým motivačním faktorem může být také běžecký parťák. Zkuste se sdružit s podobně postiženým běžcem či běžci. Uvidíte, že okecat svou nepřítomnost na tréninku před ostatními je mnohem, mnohem těžší než jen sám před sebou. Jednou na tom bude lépe váš kámoš, jednou zase z ranní mizérie budete tahat vy jeho. Ale hlavní věc je, že vždycky vyběhnete. A navíc si u toho můžete skvěle pokecat s někým, kdo vám (alespoň teoreticky) rozumí. To se vám třeba za celý den v práci nestane.

♦ Pokud si nastavujete tak obtížný cíl jako vstát dřív a jít běhat, musíte myslet také na odvrácenou stranu mince. Je třeba se za takový hrdinský počin řádně odměnit! Připravte si bojový plán na celý následující týden a motivujte se tím, že si za jeho splnění přislíbíte nějakou lákavou odměnu. A buďte na sebe přísní, ale spravedliví! Každá poctivá práce si odměnu určitě zaslouží. Třeba vás za to manželka vezme do kina na nové Hvězdné války. Nebo jste-li manželka, třeba vás manžel vezme do nějaké fajnové restaurace na večeři. Pokud ne, slibte si třeba nějakou pěknou knihu s běžeckou tématikou nebo krásnou novou běžeckou čelenku, ve které budete běhat příští týden. Odměnu, která vás dokáže namotivovat určitě najdete.

Ať už běháte proto, že chcete trošinku upravit svou tělesnou váhu, zlepšit si fyzičku nebo osobní rekord na půlmaraton, motivace je stále nesmírně důležitou složkou vaší přípravy. Vystřihněte si z časopisu fotografii běžce či běžkyně, která vás dokáže nakopnout a umístěte si ji doma třeba na lednici. Oblíbené motivační heslo si vytiskněte velkým písmem a přilepte si jej na zeď nad pracovní stůl. Všechno, co vám dokáže připomenout, proč to vlastně děláte, se počítá.

Takže dobré ráno a mnoho zdaru na dalších kilometrech!

kü, Sport.cz

Dokážete trénovat i brzy ráno? A děláte to?

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv listopad prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce