Rubriky:

Ladíme

Na puchýře a odřeniny jděte chytře!

16. března 2018 08:01 - Praha

Mohou zničit jakýkoli závod jakémukoli běžci, dokonce tomu nejlepšímu, a to všechno bez ohledu na důkladnost fyzické přípravy a vrcholovou formu. Vkrádají se nepozorovaně a plíživě, jejich existenci zaznamenáte, až když už je pozdě. Neúnavné bestie bez slitování odcházející jen velmi neochotně. Puchýře. Braňte se dřív, než dostanou i vás!

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Říkáte si, co může znamenat malé podebrané místečko kdesi v ponožkách nebo nedej bože někde tam, kam ani Slunce nedosvítí? Velmi mnoho. Mohou rozplakat i nejdrsnější ultramaratónce jako malá vystrašená děcka. Nevěříte? Zkuste si pro lepší orientaci osedlat list smirkového papíru a navíc trýzněné místo zasypat solí. Stačí na pár minut. Pokud jste vlastní zkušenost doposud neučinili, teď dojdete prozření.

Jak na běžecké puchýře? Pár rad a je po problému

Puchýře a odřeniny vznikají na základě tření. Tření částí oděvu, ponožek, malých kamínků, prachových částic s vysráženou solí z našeho potu nebo tření dvou částí našeho těla o sebe. Nejpravděpodobnější je kombinace více faktorů. A čím delší závod je, tím pravděpodobněji si z něj něco nepěkného odnesete.

Jak se aktivně bránit?

Existuje celá řada metod více či méně vyzkoušených. Někdo přísahá na běhání ve dvou párech ponožek. Na tom určitě něco bude. Některé ze světoznámých běžeckých firem dokonce vyrábějí závodní ponožky, které jsou v oblasti chodidla zdvojené, ze dvou vzájemně nepropojených vrstev a imitují tak nošení dvou ponožek na sobě. Jinému vyhovuje i v parném létě závodit v ponožkách s tlustým froté úpletem uvnitř. A další zase před závody namáčí nohy v octové vodě. Každému nejspíše bude vyhovovat něco jiného. Ale jedna věc snad zabírá úplně na každého ‒ vazelína. Pořádná vrstva vazelíny všude, kde by mohlo k problémům dojít. Jako správný ropný produkt zůstává přilepena na kůži a nevstřebá se. Opatří pokožku mastnou kluznou vrstvou minimalizující tření po velmi dlouhou dobu. Jediný způsob, jak se může její vrstva ztenčovat, je pronikání do oblečení. To je asi jediná její nevýhoda. Praní ponožek a trenek pak budete muset věnovat trochu větší pozornost a do pračky přisypat o trochu více pracího prostředku.

Vazelínu dlouhá léta zkoušejí maratónci i ultramaratónci i na tratích 100 mil nebo 24hodinovek. Uděláte ale určitě dobře, když svou vazelínovou kůru doplníte také o:

- dobře padnoucí boty
- předchozí trénink ve vybavení, v němž se na závody chystáte
- výměnu ponožek za suché na velmi dlouhých tratích
- vyladění běžecké výbavy vzhledem k podmínkám na trati (brody řek, sníh, písečné duny...)

Fyzikální jev zvaný tření zkrátka nikdy nepodceňujte, jen tak vás nikdy nedostanou!

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv září říjen listopad prosinec leden 2019 únor 2019 březen 2019 duben 2019 květen 2019 červen 2019 červenec 2019 srpen 2019 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce