Rubriky:

Ladíme

Jak se vyhnout zraněním? Obrňte se proti nim!

25. dubna 2018 12:29 - Praha

Zranění je bezesporu nepěkná věc. Ať už se týká jakékoli části našeho těla, znamená pro nás zpomalení nebo zastavení. Tréninkový plán není možné dodržet, tréninky se předělávají nebo posouvají na neurčito. Zastavíme se, stagnujeme, nezlepšujeme se. Zranění reprezentuje všechno, proti čemu tréninkem jdeme. Je lepší se mu vyhnout. Jde proti němu bojovat ještě dříve, než se objeví?

 

Sport.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Určitě ano. Stačí dodržet několik základních a pro někoho snad i intuitivních pravidel vycházejících ze zdravého rozumu, zkušeností veteránů i vědeckých poznatků.

Naučte se naslouchat vlastnímu tělu

Naslouchání vlastnímu tělu nás může nejen ochránit před zraněním, ale také posunout dál. Naslouchání je vlastně koncentrace na své tělo, na signály, které nám posílá. Je to něco, co jsme schopni spojovat si třeba s jógou, s ostatní fyzickou aktivitou ale už méně.

Nedupejte! Můžete tak předejít zranění

Měli bychom být schopni vnímat: Je pro mne právě toto cvičení právě dnes, za stávajících podmínek to pravé a přiměřené? Mohu se plně soustředit a nic mne neodvádí od pocitů mého těla? Dokážu vnímat každý svůj pohyb? Co se právě teď děje v mém těle?

Neubližujte si tréninkem

Trénink by vás měl nakopnout (k lepším výkonům, ale i lepším pocitům), ne zakopat (hluboko do hrobu). Ne vždy je přístup „Co tě nezabije, to tě posílí" tím nejlepším tréninkovým průvodcem. I špatná technika určitého cviku nás může pomalu ubíjet/zabíjet svým pozvolným degenerativním působením a vést ke zranění a dalším komplikacím později.

Pokud vám trénink ublíží, přinesete si z něj zranění, znamená to, že jste něco dělali: moc brzy / moc intenzivně / moc rychle. Vždy koncentrovaně porovnávejte nároky tréninku se svým současným tělesným stavem a s reakcemi svého těla. V tréninku platí, že vše má svůj čas. K větším objemům, zátěžím, časům se propracovávejte plynule, pozvolna, postupně.

Vždy myslete na zahřátí před výkonem a uvolnění po výkonu

Motoru vašeho auta studený start nedělá dobře. Jak stroj, tak mechanismus lidského těla se potřebují nejprve přiměřeně zahřát, aby dokázali pracovat optimálně. Nikdy necvičte naplno bez rozehřátí, nikdy neukončujte trénink v jeho intenzivní fázi. Nechte své tělo zahřát, jako se před závody zahřívá motor závodního vozu, a po ukončení tréninku se uvolněte, povolte, jako povolujete list své zahradní pily, když je práce u konce.

Odpočívejte, relaxujte, spěte

Ani sebelepší, sebenáročnější a sebedokonalejší cvičení vám nepřináší zlepšení výkonu, jeho růst. To, co nás posouvá dál, pozitivní změny uvnitř našeho organismu se dějí až v okamžiku odpočinku. Považujte regeneraci/odpočinek za stejně důležitou součást vaší přípravy jako samotný trénink, protože ona tím skutečně je.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv říjen listopad prosinec leden 2019 únor 2019 březen 2019 duben 2019 květen 2019 červen 2019 červenec 2019 srpen 2019 září 2019 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce