Rubriky:

Odjinud

Takhle se to dělá: Roky dřiny a tréninky třikrát denně

16. května 2015 09:56 - Praha

Pamela J. Reed je 54letá běžkyně ultramaratónů ze Spojených států. Ve světě ultra je dobře známa a dodnes dosahuje skvělých výkonů. Dokáže to nandat nejen mladším soupeřkám, ale často pokoří i všechny muže – to když zvítězí v jednom z nejtěžších závodů v absolutním pořadí. A počátky toho všeho byly tak nevinné. Pam se začala trochu více hýbat, když jí bylo 15 let a potřebovala si budovat formu pro hraní tenisu.

 

archiv P. Reed

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Jak sama říká, svého vrcholu dosáhla až ve věku 40 let. Zaběhla maratón za 2:59 a stala se absolutní vítězkou Badwater Ultra Marathonu. Zvítězila v absolutním pořadí hned dvakrát. Zdá se, že čas na tuto decentní dámu ve středních letech neplatí. „Na stárnutí jsou nejhorší všechny ty řeči ode všech kolem. Každý vám říká, jak stárnete, jak byste se měli šetřit," durdí se naoko Pam. „Nemyslím si, že stáří je pro běžce nějakou bariérou. Vlastně si myslím, že stárnutí je pro běžce pozitivní proces. Děti vám odrostou a vy nemusíte shánět paní na hlídání. Čím starší běžec je, tím chytřeji běhá. Já miluji stárnutí," vyznává se Pam Reed.

Něco na tom věku je

S takovými výsledky si to samozřejmě může dovolit. A už se těší, až jí bude ještě více: „Když je vám přes 60, žen stejné věkové kategorie už ve startovním poli nebývá tolik. Roste šance, že něco vyhrajete. Je to prostě zábava – jednoduše se hýbat, vydat ze sebe to nejlepší."

S radostí se s námi podělila také o nuance své motivace: „Běžela jsem jeden 135mílový závod ve sněhu. První polovina závodu mi zabrala celých 24 hodin. Nedokázala jsem si představit, že bych měla běžet ještě jednou tolik, když mi někdo řekl: »No, a co jiného máš dnes na práci?« Často si to říkám, koneckonců jsem si každý ten závod dobře naplánovala, věděla jsem, do čeho jdu, a nebyl skutečný důvod se vzdávat."

Jednoduchý recept

Svůj recept na ultrazávody má v podstatě jednoduchý – rozdělit si své velké cíle na malé cíle postupové: „Lidé se na ultra-závody nebo triatlony dívají jako na nějakou obrovskou věc. Rozdělte si je do segmentů. Teď plavete, soustřeďte se jen na to dorazit k další bójce a další a další. Jízda na kole? Bojujte s časem jen od jedné občerstvovací stanice k druhé. Váš dům také neuklízíte celý najednou, ale pokoj po pokoji," dodává tato moudrá žena a výborná běžkyně.

Na ultramaratón Badwater se připravovala od svých 20 let. Přestěhovala se kvůli aklimatizaci na vedra do Arizony a začala běhat až třikrát denně. Takto pokračovala dalších šest let. Dodnes běhá dva až třikrát denně. Věří, že i to jí pomáhá chránit se před zraněními. Možná je to dobrý nápad i pro vás. Ať už jste žena nebo muž.

Z úspěchů Pam Reed
10 x dokončila Badwater; nejhůře skončila 3. mezi ženami, 2 x zvítězila v absolutním pořadí
první běžec, který dokončil běh na 300 mil bez spánku

držitelka rekordu v běhu na 24 hodin (139,89 mil)

držitelka rekordu v běhu na 48 hodin v kategorii 40-49 (220 mil)
držitelka neoficiálního rekordu v šestidenním běhu (491 mil)
René Kujan, Sport.cz

Dokázali byste po padesátce ještě takto trénovat?

Zrušit


Časová osa: Odjinud

Filtr článků - Odjinud


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce