Hlavní obsah

Nejdražší sportovní logo světa nakreslila studentka za 35 dolarů

Přesně před dvaceti lety udělal výrobce sportovního vybavení první velký krok k tomu, aby se zařadil se mezi světové lídry. Na začátku všeho ale byla jen módní vlna joggingu a vaflovač jisté manželky. Logo patřící v současné době mezi ty světově nejceněnější navrhla chudá studentka grafiky. A Japonci byli samozřejmě také u toho.

Foto: Profimedia.cz

Křídlo bohyně vítězství Niké se stalo nejcennějším sportovním logem.

Článek

U zrodu stál nepříliš úspěšný atlet Phil Knight a trenér Bill Bowerman, kromě jiného autor ve své době nesmírně populární knihy Jogging. Dnes o něm specialisté na marketing mluví jako o géniovi. Tento trenér nejprve vytvořil módní vlnu a z ní plynoucí poptávku po určitém druhu zboží, následně takové zboží sám trhu nabídl. Dvojice začala dovozem japonské obuvi Onitsuka Tiger na americký trh. Bowerman ale neustále pracuje na vylepšeních, hlavně v oblasti podrážky. K tavení pryže na své pokusy nenachází příhodnější věc než vaflovač své manželky.

Původní firma Blue Ribbon Sports na počátku 70. let společně se zámořskou kooperací končí. Přichází jméno řecké bohyně vítězství Niké. Jednoduché logo jednoho z křídel božstva vytváří zoufalá studentka grafiky. Dostává za něj 35 dolarů. A v roce 1972 spatřují první boty Nike světlo sportovního trhu. Ještě na konci téhož desetiletí přichází firma s další novinkou ‒ odpružením pomocí systému vzduchových bublin. A je tu Nike Air.

Říkají vám něco jména Tiger Woods, John McEnroe, Andre Aggasi, Michael Jordan, Cristiano Ronaldo? Tam všude Nike pronikla ‒ golf, tenis, basketbal, ale také běh a hlavně na fotbal nesmíme zapomenout. Je až tragikomické, že své motto Just do it převzala firma z posledních slov pomateného amerického vraha těsně před popravou.

ČTĚTE TAKÉ:

Reklama

Související témata: