Rubriky:

Radíme

Když hvězda a světová rekordmanka radí: Trénujte při čištění zubů

11. dubna 2015 10:23 - Praha

Vyhrávala maratóny, drží světový rekord na této distanci. Patrně tedy umí, zná. Proč si nevzít od ní pár rad. Paula Radcliffová je žijící běžecká legenda. „Běh mi dal hodně. Podporovat ženy v běhání je důležité už z důvodu, aby si k němu vůbec našly cestu a zjistily, jak si ho mohou užívat, a co přinese do jejich života,“ řekla anglická atletka v rozhovoru pro hellomagazime.com. Máme pro vás čtyřikrát ‚Jak...?’.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Jaké jsou vaše tipy pro začátečníky, kteří uvažují o závodu?

1. Prostě to udělejte.

2. Zajděte do speciálního běžeckého obchodu a vyberte si běžecké boty, kterou jsou nejlepší pro váš styl. Zajistěte, že jsou pro vás pohodlné.

3. Dejte si cíle a nezvyšujte drasticky své tréninky.

4. Hlídejte si svoji stravu, výživu, pitný režim, aby vás podpořily ve správném tréninku.

5. Trénujte ve skupině. Ať už to je skupina přátel nebo místní běžecký klub. Získáte větší podporu, motivaci a povzbuzení do vašeho tréninku.

6. Nezvyšujte trénink více než o deset procent týdně.

7. Mixujte svůj trénink. Měli byste zažít lehčí běhy, které jsou delší, pak také kratší a rychlejší.

Jak upravit jídelníček, aby podpořil běžecký trénink?

Když začínáte trénovat, samozřejmě potřebujete využít více energie, takže musíte zvýšit příjem sacharidů a bílkovin ve stravě. Důležité je i načasování. Jezte kvalitně několik hodin před tréninkem a dvacet až třicet minut po tréninku konzumujte sacharidy a proteiny pro lepší regeneraci.

Jak často má běhat začátečník?

Myslím, že stačí jednou týdně a postupně zvyšovat. Pokud se chystáte na desetikilometrový závod, tak dvakrát až třikrát týdně je dostatečné. Nevynechávejte také strečink a také možná trochu cvičení v posilovně.

Jak se vyhnout zraněním?

Zařaďte strečink a používejte pěnový váleček. Pokuste se zajistit, že vaše jádro bude silné. Zkuste cviky na břišní svaly na podporu vašeho těla, protože, když je tělo unavené, tak nereaguje, tak dobře, jak má. Dobré jsou také cviky na nohy, zkuste balanc na bosé noze, zatímco si čistíte zuby, abyste procvičily svaly na chodidlech.

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce