Rubriky:

Radíme

Trénujte i žaludek a vyměňte ponožky, radí krásná Američanka

3. července 2015 09:53 - Praha

Podle některých průzkumů lidé odstupují od maratónů a více vyhledávají poloviční trať. Zážitek dostanou, ale tolik se nemučí. Jenže trend jde překvapivě i opačným směrem. Jsou tu závody ultra. Žádné město - lokalita příroda. Důkazem toho je populární kalifornský Western States 100, který má 161 kilometrů. Kapacita necelých 400 míst, ale pro tento rok přišlo téměř 2600 žádostí o startovní číslo. Vystává tedy otázka. Jak se připravit na ultra?

 

Facebook: Jenn Sheltonová

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Desítky hodin, dny. To je časová osa pro ultramaratóny. Jak se připravit, získat základy pro tyto závody, které nejsou pro tělo nejzdravější a pro hlavu leckdy stresující? Čím delší závod, tím více překvapení můžete zažít. „Největší kouzlo i největší záludnost ultramaratónu je v tom, že nikdy nevíte. Na 80. kilometru se cítíte jako světový rekordman, ale za hodinu lezete po čtyřech," napsal ve své knize Můj dlouhý běh český vytrvalostní běžec Daniel Orálek.

Své zkušenosti má i americká ultraběžkyně Jenn Sheltonová, hvězda Born to Run, bývalá členka ragbyového týmu, která například v červenci 2010 vyhrála Deseret News Marathon v čase 2:54:23. Ona má pár tipů, jak se připravit na boj s časem, vyčerpáním a hlavou. O své zkušenosti se podělila se serverem outsideonline.com.

Trénujte žaludek

Pevné potraviny vás přivedou ke křeči, po sportovních nápojích vám čvachtá břicho. Prostě a jednoduše: jezte, zatímco jde běhání ztuha. Jde o získání cenných zkušeností. Jediný způsob, jak získat pevný a solidní žaludek na závod, je trénovat svůj žaludek stejně jako trénujete nohy - tvrdý trénink. Namísto omezení se jídlem, zkoušejte zvládnout cokoli. Čím více se můžete adaptovat, tím budete lepší.

Buďte flexibilní

Udělejte si plán. Představujte si každý den, když běháte. Berte trénink a závod vážně, až přijde závodní týden. Vykoukněte z okna, relax. Měsíce tréninku a vizualizace bude stále s vámi, také máte svalovou paměť, kterou jste získali při tréninku. Jenže ultra závody nikdy nejdou podle plánu. Čím tvrději budete zkoušet svůj plán, tím obtížněji s ním můžete bojovat, proto neplýtvejte energií na ztracenou bitvu. Čím více si budete snažit vynutit vlastní plán, závod bude těžší.

Buďte nezávislý

Nikdo nejde na start nebo do cíle sám. Přátelé, rodina podporují vaše bláznivé sny a dobrovolníci při závodu jsou svatí. Jsou tam pro vaši pomoc, někdy i celou noc, znají déšť, zimu, komáry atd. Oni vám pomáhají, rozmazlují vás. Vy si naplňte svoji láhev vodou, doplňte kapsy výživou, namažte si nohy, zalepte puchýře, vyměňte ponožky. Tak a teď jsi silný a krásný vytrvalostní sportovec. Nenechte proklouznout své myšlení do bezmoci, protože to je kluzký svah k sebelítosti. Zůstaňte pod kontrolou, smějte se, každému poděkujte, ale starejte se sami o sebe. Doběhnete mnohem rychleji.

Dejte si větší snídani a oběd v jednom den před závodem

Tato kombinace před závodem je pro mě vždy lepší než obrovská večeře před závodem. Je téměř nemožné, pokud je start ve čtyři ráno, aby byla večeře plně strávena. Já se zaměřuju na velké polední jídlo, poté celý den relaxuji a vím, že o tankování paliva bylo postaráno.

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce