Rubriky:

Radíme

Pravidelný trénink prospívá tělu, ale i rozumovým schopnostem

25. listopadu 2015 07:03 - Praha

Pokud budete trénovat trochu více, je to lepší než vůbec nic, a pokud budete trénovat častěji, rychleji se dostaví pokrok. Tak to alespoň platí pro naši tělesnou schránku. Jak to je ale s našimi mentálními schopnostmi? Ovlivní je nějakým způsobem pohybová aktivita? Odpověď hledali vědci z Kansaské univerzity.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Skupina více než stovky 65letých probandů byla rozdělena do čtyř skupin. Jedna dostala za úkol nedělat nic, ostatní se věnovali fyzickému cvičení ve formě chůze na běžeckém pásu. Týdně měla jedna skupina zvládnout 75, další 150 a poslední 225 minut pohybu. Po dobu 26 týdnů. Následovaly testy poznávacích schopností, konkrétně verbální paměti, vizuálně-prostorového vnímání, koncentrace, kognitivní flexibility a slovních úloh.

Výsledky byly více než pozoruhodné. Už hodina a čtvrt pohybu týdně, tedy zhruba jedenáct minut denně přináší zlepšení koncentrace a vizuálně-prostorového vnímání. Vyšší dávky pak už na koncentraci nevykazovaly žádný vliv, vizuálně-prostorové vnímání se však nadále zlepšovalo.

ČTĚTE TAKÉ: Trpíte trudomyslností? Naočkujte se během!

Za nejzajímavější zjištění považují vědci to, že rozsah zlepšení kognitivních funkcí neurčovala ani tak doba strávená cvičením, jako spíše aerobní vytrvalost. Kdo je tedy vytrvalejší (a dříve více trénoval), dosahuje při dalším tréninku lepších výsledků nejen po fyzické, ale také po mentální stránce.

Vědci předpokládají, že ještě lepších úspěchů může být dosaženo při trénování v přírodě. Tento pokus prováděli z důvodu optimalizace měření a pozorování v místnostech s běžeckými pásy. Jejich kolegové už ale před časem přišli na to, že pohyb v přírodě přináší zlepšení poznávacích schopností bez ohledu na to, jak často nebo tvrdě v náruči matky přírody trénujete.

Pokud tedy chcete mít do vysokého stáří mysl ostrou jako samurajský meč, měli byste se pravidelně oddávat přiměřenému pohybu v zeleni.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce