Rubriky:

Radíme

Nezastavujeme, běháme i v zimě. Máme rady jak přežít a užít si to

15. prosince 2015 07:12 - Praha

Brrr, nechce se mi. Zima, to je vždycky doba, kdy začnu tak trochu lenivět. Dřív jsem měla pár „pádných“ výmluv, jak se z běhu vykroutit - navzdory tomu, že ho miluju. Doma jsem prostě oznámila, že nemám to správné oblečení.

 

Milan Malíček, Právo

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Moc dlouho mi však tahle výmluva nevydržela. Oblečení už díky svému akčnímu manželovi mám. Jenže sychravé počasí mě zahání spíš do postele ke knížce než k výběhu do terénu. Nejsem v tom sama. Pro mnohé je zima obdobím, kdy si dávají běžeckou pauzu. Jiní však toto roční období milují. Pohled na zamrzlou krajinu a křupání sněhu pod nohama dělá běh v zimě výjimečným.

Najít motivaci vyrazit ven, když rtuť teploměru klesne, může být obtížné. Pár rad na trénink v zimě vám pomůže neztratit sílu na běh ani v zimních měsících.

1. Upravte trénink podle podmínek a nedržte se přísně toho, co jste si naplánovali. Vyzkoušejte zábavný trénink, při kterém rychlost určuje terén. Tímto způsobem se vyhnete zbytečnému riziku a stresu a nebudete potřebovat dlouhý čas na zotavení po následcích nachlazení.

2. Nevyrážejte daleko od domova. Berte v úvahu riziko prochladnutí a únavy a daleké cesty zpět. Raději běhejte okruhy blízko domova.

3. Teploty jsou obvykle nejnižší brzy ráno a pozdě večer. Pokud je to možné, naplánujte si trénink na teplejší část dne.

4. Neběhejte s prázdným žaludkem - nasnídejte se nebo si dejte svačinu na bázi karbohydrátů, budou působit jako izolace.

5. Nezapomeňte hodně pít, i když je venku zima. V tomto období často zapomínáme, že se potíme. Je rozumné vzít si s sebou na delší běh dostatek tekutin. Takový Camelbak s teplým čajem na zádech je hodně příjemná věc. Zahřeje vám záda a zároveň je při běhání v zimě ideální k udržení pitného režimu.

6. Dobré oblečení je základ. Vrstvení je zlaté pravidlo hned ze dvou důvodů: Za prvé se uchová vzduch mezi vrstvami oblečení, což zvyšuje izolaci a zadruhé vám to umožní regulovat teplotu přidáním či ubráním. Zvolte prodyšné, lehké materiály a neoblékejte se nadměrně, protože tělo se při běhu zahřeje. Čepice, rukavice a teplé běžecké ponožky jsou ale v zimě nevyhnutelné.

7. Nezastavujte. Raději zvolte pomalejší klus. Když zastavíte nebo přejdete do chůze, vychladnete a můžete na to nepříjemně doplatit.

Ze své zkušenosti vím, že nejtěžší je ten první krok – prostě se obléknout, obout a vyrazit. Pokud ale opravdu nechcete oblékat více než jednu vrstvu oblečení, alternativa existuje. Běžecké trenažéry v posilovnách a fitcentrech splní svůj účel. Běh venku ale má i další nepopiratelné a pro ženy velmi příjemné bonusy. Spálíte o 15% více kalorií než na běžícím pásu a tím pádem rychleji hubnete.

Posilujete si také imunitní systém, srdce a plíce. Zrychlí se váš metabolismus. Budete mít lepší náladu a vyhnete se zimní depresi.

Markéta Lyachová, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce