Rubriky:

Radíme

Kouřící běžec přichází o své zdraví a rekordy. Pouští do sebe pomalou smrt

2. února 2016 15:31 - Praha

Kouř z cigaret obsahuje až 4000 chemických substancí. Jako odstrašující případ by mohlo jen toto číslo stačit. Pokud kouříte a k tomu běháte, dáváte tělu zabrat. Tělo musí při zvýšené námaze také bojovat s šedesáti látkami, které mají karcinogenní účinky. Jednoduše řečeno, pokud chcete být úspěšným běžcem na jakékoliv úrovni, přestaňte kouřit. Je to snadné. Stačí si nezapálit.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Najít na kouření a jeho účincích něco pozitivního, je v podstatě nemožné. Následkem tohoto zlozvyku dochází ke snížení kapacity plic, což vede k povrchovému dýchání, nižší energetické hladině a oslabené funkci imunitního systému. Pokud chcete i nadále spojovat běhání a kouření, možná je dobré vědět, jak cigarety ovlivňují vaší zálibu, tedy sport.

Teď si můžete přidat boxík Běhání na Seznam.cz. A nic vám neuteče.

Jako běžec se snažíte využít maximální objem kyslíku (VO2 max), což je klíčové při tom, jak dobře se vám bude dýchat a krev bude okysličována. Čím více kyslíku dokáže vaše tělo zpracovat, tím lépe se může přizpůsobit rychlejšímu běhání a také delším vzdálenostem.

Co říká studie z roku 2008, která byla provedena v laboratořích NASA pod vedením Larryho T. Wiera? Bylo sledováno VO2 max u běžců, kteří kouřili. Byli rozděleni podle toho, kolik kdo cigaret za den vykouřil. Výsledek nebyl překvapivý. Každá skupina zaznamenala významný pokles VO2 max s porovnání s nekuřáky. Milovníci kouření utrpěli porážku.

Energie. Pokud ji nemáte, poznáte to i na běhu. Záleží také na dostatku spánku, jídlu, pitném režimu. To je cesta, aby tělo běžce mělo nezbytný pohon pro trénink. Pokud jste kuřák, můžete mít neuvěřitelnou disciplínu, třeba až vojenskou, spát můžete jako nemluvně, ale s plícemi kuřáka vás čeká těžký boj na vytrvalostní trati.

Poznejte rozdíl

I občasný kuřák spotřebuje více energie na lehkou činnost než nekuřák, a to o šest procent. Pokud přestanete, časem máte jistotu, že si zlepšíte osobní rekord. Pokud máte půlmaratón za dvě hodiny, můžete se zlepšit o více než sedm minut.

Pokud vás pár minut nepřesvědčilo k zahození krabičky, jsou tu daleko podstatnější argumenty. Jakmile přestanete kouřit, budete pravděpodobně mít potřebu nahradit jednu závislost za druhou. A často může jít právě o navýšení běžeckých dávek. Poznáte totiž rozdíl.

Nově nalezená kapacita plic, snadnější dýchání, lepší zdravotní stav. Americký herec a režisér Matt Dillon dokonce řekl „Po uběhnutí šesti kilometrů je poslední věcí, kterou uděláte, že si chcete zapálit cigaretu."

Co vy, zapálíte si ještě?

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Kalendář akcí

Kdykoliv červenec srpen září říjen listopad prosinec leden 2017 únor 2017 březen 2017 duben 2017 květen 2017 červen 2017 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj Slovensko Polsko
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce