Hlavní obsah

Na každý závod s originální obuví? V budoucnu možná ano

René KujanSport.cz

Dávno jsme si zvykli,že si různé městské závody nechávají dělat svoje vlastní edice např. účastnických triček. Dnes to navíc v podstatě patří ke standardům velkých závodů. Mít však vlastní boty? To už je jiná káva. I na to si ale musíme zvykat. První vlaštovky už dávno přiletěly. Svou vlastní edici měl jako jeden z prvních i náš pražský maratón.

Foto: RunCzech

Originální boty v malých sériích vyrobené ke konkrétnímu závodu vzbudí vždy zájem.

Článek
Fotogalerie

Pražský závod Volkswagen Prague Marathon bude mít už druhým rokem svou vlastní obuv. Kustomizace obuvi je novým trendem u městských maratónů, další třešničkou na dortu, kterou se organizátoři snaží obohatit svou nabídku a těm „svým" běžcům udělat ještě nějakou tu radost navrch. Stále pokročilejší technologie umožňují produkovat i třeba obuv na přání, a to od minimálních sérií.

„Tyto takzvané MTM-produkty (Made To Measure) jsme schopni zajistit již od pěti kusů," říká za český Adidas David Horák, s nímž pořadatelé závodu RunCzech spolupracují už osmnáctým rokem. V loňském roce bylo připraveno 300 párů exkluzivní obuvi v barvách české trikolory a s emblémem pražského závodu. K dostání byly výhradně v pražském běžeckém centru RunningMall. Letos je k dispozici limitovaná série o tisícovce kusů. Boty se dostaly už i do běžné prodejní sítě výrobce, a to za stejnou cenu jako standardní model.

Technicky vzato se jedná o model Supernova Glide v pánské i dámské verzi a běžecká obuv jde na odbyt. Přes 70 procent speciálních bot je už vyprodáno. „Samozřejmě si je kupují Češi, ale velký zájem mají i zahraniční běžci. Mezi nimi vedou Francouzi a Rusové," dodává Horák. Společně s Tadeášem Mahelem z RunCzech prozrazuje i plány jejich spolupráce na příští rok: „Na rok 2017 chystáme velké změny. Motivem speciální boty už nebudou národní barvy. Ke slovu přijde rozvířená paleta barev, na design obuvi chystáme vypsat soutěž."

Podobné kustomizační tendence ale najdeme také ve světě. Známý je třeba jiný model adidasek, jež se přímo svým názvem hlásí k maratónu v americkém Bostonu: Adizero Boston Boost, které jsme mimochodem také testovali. Zajímavou kolekci představil také jeden z nováčků na českém trhu ‒ americký Saucony. Jedním svým modelem Triumph ISO 2 s přízviskem Boston Edition se hlásí k témuž závodu, nejstaršímu každoročně pořádanému maratónu světa. Zcela stejný model je k dostání i v barvách hlavního města Francie Paříže. A do třetice všeho dobrého přichází výrobce s modelem pro londýnský maratón London Guide 9.

Můžeme se snad dočkat na poli kustomizace ještě dalších přírůstků? Budou třeba čísla na přání, jako je tomu u SPZ automobilů nebo rovnou originální trať pro každého účastníka? Kdo ví, jen čas přinese odpovědi a my se zatím necháme překvapit.

Uvítali byste více originálních kousků vážících se ke konkrétnímu závodu?
Určitě, člověk pak má hezkou a praktickou vzpomínku.
50,8 %
Ano, ale spíše jen v decentních proporcích.
5,1 %
Ne, je to zbytečnost.
44,1 %
Celkem hlasovalo 118 čtenářů.

Reklama

Související témata: