Rubriky:

Radíme

Takhle by sportovce léčily báby kořenářky

11. února 2017 10:00 - Praha

Ačkoliv různé krémy a gely slibují v televizních reklamách takřka okamžité znovuzrození, za zkoušku stojí také přírodní alternativy. Možná díky nim nezačnete juchat na tanečním parketu hned tentýž den, ale to ještě neznamená, že nefungují.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Na namožené svaly, ztuhlá záda a bolavé klouby používali naši předkové obklady z toho, co jim poskytla matka příroda. My dnes známe ostřejší zbraně, proto jsme na know-how našich prababiček už skoro úplně zapomněli. Jak ale uvidíte na několika příkladech obkladů, na jejich aplikaci není nic složitého. Nikdy není pozdě s nimi začít.

• Hřejivý zázvorový obklad

Jedním ze základních obkladů je zázvorový. Skvěle dokáže uvolnit ztuhlá záda a zmírnit jejich bolesti, prokrvit a zrelaxovat napjaté či natažené svaly, prohřát a uvolnit bolavé klouby... Zázvorovému obkladu se ale vyhněte, pokud je v daném místě chronický nebo akutní zánět. Tomu by hluboké prohřátí neprospělo.

Potřebujete: 150 g nastrouhaného zázvoru, 2 l horké vody, látkový kapesník, 2 bavlněné utěrky, deku

Jak na to: Nastrouhaný zázvor zavažte do bavlněného kapesníku a vložte do hrnce se dvěma litry horké vody. Louhujte 15 minut, ale spolu se zázvorem už nevařte. V hotové zázvorové vodě pak namočte bavlněnou utěrku, důkladně vyždímejte, aby nedošlo k opaření, a přiložte na místo, které potřebujete prohřát. Asi po dvou minutách vyměňujte za čerstvý obklad, zhruba 15-20 minut, dokud ošetřované místo nezčervená. Hrnec mezitím přiklápějte pokličkou, aby voda nevychladla. Po aplikaci obkladu zůstaňte ještě pár hodin v teple. Zázvorový obklad můžete aplikovat dvakrát denně několik dní či týdnů, jak vaše tělo potřebuje.

• Čistící bramborový obklad

Do zdravého jídelníčku sice brambory podle mnoha odborníků tak úplně nepatří, ve formě obkladu ale dokáží zázraky. Pomáhají léčit pohmožděniny kloubů a hnisající rány, snižují otoky, zmírňují horkost a bojují proti zánětlivým procesům... Ocení je mimo jiné pacienti po úrazech a se záněty kloubů.

Potřebujete: brambora, zelený list (kostivalu, zelí nebo jiný), několik kapek zázvoru, bavlněná látka

Jak na to: Neoloupaný brambor najemno nastrouhejte. Následně paličkou roztlučte zelený list, abyste uvolnili chlorofyl, který je pro účinky obkladu potřebný. Zakapejte zázvorem (trošičku) a přidejte mouku, abyste dosáhli pevnější a kompaktní konzistence. Na kůži naneste ve zhruba centimetrové vrstvě. Nakonec už jen na dvě až tři hodiny obalte několika vrstvami bavlněné látky. Nejpozději po třech hodinách obklad odstraňte a znovu už nepoužívejte. Aplikovat lze bramborový obklad (vždy čerstvý) až dvakrát denně po dobu několika týdnů, případně do dřívějšího vymizení problémů.

• Pohankový obklad proti otokům

Pohanka patří k nejzdravějším obilovinám, což umocňuje i fakt, že na naše tělo nepůsobí blahodárně jen zevnitř, ale také zvenku. Pohankový obklad je specialita na úlevu od otoků. Navíc je na přípravu velmi rychlý a snadný.

Potřebujete: 0,5 kg pohankové mouky, 250 ml horké vody, bavlněnou látku

Jak na to: Horkou vodu smíchejte s nachystanou pohankovou moukou. Cílem je uhníst suché, ale kompaktní těsto. To pak přiložte na kůži v místě otoku a přikryjte bavlněnou látkou, aby zůstalo co nejdéle teplé. Obklad nechte působit asi hodinu. Pokud nasákne vodu z otoku dříve, můžete vyměnit za nový. Opakujte několikrát denně do vymizení potíží.

Klára Antonova Fischleinová, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Kalendář akcí

Kdykoliv březen duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec leden 2018 únor 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce