Rubriky:

Radíme

Něco na tom pásu je. Běžecký pás není jen dobrý, nebo špatný

3. března 2017 12:00 - Praha

Běžecký pás zaměstnává mysli běžců přesně od toho dne, kdy byl vyroben první prototyp. Je to dobré? Je to špatné? Mám se mu raději vyhýbat, nebo je to přeci jen skvělý nápad? Nebude záležet jen na modelu, ale spíše na přístupu. Zvolíte ten nejlepší?

 

Petr Hloušek, Právo

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

V první řadě si musíme říci důležitou, podstatnou věc: Běhání na pásu není to samé jako běhání. Tečka. Nezáleží na tom, jaký máte nastavený náklon pásu, abyste „simulovali protivítr a větší tření na cestách", nebo jestli jste za svůj pás dali 80 000 korun. Je to něco jiného.

NECHTE SE TAKÉ INSPIROVAT: Prší a venku se setmělo. Je čas na běžecký pás?

Stále je to ale něco, co dokáže zlepšit váš běh. Běhání na pásu je něco jako cross-training s využitím téměř stejných svalových skupin. Trénujete jak adaptaci svalů na potřebnou zátěž, tak kardiovaskulární systém.

Poměrně dost postarších běžců hlásí pozitivní výsledky s nahrazováním části kilometráže venku na páse. Dokáží tak udržovat stejné kilometry díky menšímu rázovému zatížení pohybového aparátu. A kdo ví, dost možná je otcem této myšlenky sám Haile Gebrselassie, který běžecký pás s přibývajícími roky hojně využíval.

TEMPOVÝ TRÉNINK NA PÁSE
Začněte rychlostí, která odpovídá vašemu regeneračnímu běhu ‒ pomalému, pohodovému pohybu. Každých 5 minut zvyšujte rychlost o 0,5 km/h. Zkuste v tomto režimu odběhat celou jednu hodinu! Nezapomeňte na závěrečný výklus a protažení.

Odborníci pro běhání na pásu radí používat nastavení rychlosti spíše pro orientaci a více se zaměřit na skutečné zatížení organismu. Toho nejlépe dosáhneme použitím monitoru srdeční frekvence (bývá standardní součástí vybavení pásu) nebo wattmetru. To je důležité především u regeneračních běhů. Ale i přesné nastavení rychlosti a pás samotný má svá velká pozitiva. Ulehčí vám už jenom to, že nebudete muset křižovat sněhové jazyky, zaledněné úseky nebo vzdorovat silným severním větrům. Absolutní kontrola nad rychlostí vám umožní vyždímat ze sebe zase o kousek víc.

Pokud si chcete pořídit vlastní pás, nelitujte času sháněním informací. Zaměřte se na parametry, jako je síla motoru a velikost pohyblivé plochy. Od věci by nemusel být ani nějaký spolehlivý second-hand. Připravte se na to, že kvalitní pás stojí mnohdy více, než si myslíte.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:
• běžecké pásy
kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Kalendář akcí

Kdykoliv srpen září říjen listopad prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce