Rubriky:

Radíme

Prázdniny se blíží – běhu zdar!

19. června 2017 14:03 - Praha

Čas prázdnin a dovolených klepe na dveře, dlouhé dny a pěkné počasí přejí běhu ve všech podobách i vzdálenostech. Jistě i vy plánujete, že si do toho svého kufru či báglu přidáte i běžecké svršky. Jak ideálně skloubit běhání s aktivitami i zájmem ostatních členů rodiny na dovolené?

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Letní smažky

Pláž, písek, kniha, bikiny, mix-drinky, smažit se ze všech stran a občas podlejt. Ideální relax. Jenže kombinace letní smažky s dobrou místní kuchyní, zmrzlinami a frapíčky není pro postavu ani formu úplně ideální. Nejlepší je vyběhnout brzy po ránu, ještě před snídaní. Není ještě takový hic a neproudí kolem davy lidí. Ti teď ještě dospávají po večerních pařbách. Jedinými společníky jsou v tu dobu místní pejskaři, ranní plavci, občas nějaký ten běžec a personál u hotelů či obchůdků chystající se na nadcházející den. Vstát ráno dříve o hodinu či víc není vždycky příjemné, ale - máte odpracováno a už můžete zaslouženě lenošit.

Jak běhat v létě: Na dovolené

Cvičit se ale dá i později během dne – na pláži, ve vodě a jakkoli. Kromě pohodového plavání tak ráda zařadím posilovací kolečko v mělké vodě, nebo prvky běžecké abecedy. Běhat samozřejmě můžete i večer – nicméně davům lidí ani horku se tou dobou prakticky nevyhnete. Můj tip, kde se běhá nejlépe: Zdaleka nejlepší pláže, písčité a dlouhé a super k běhání naboso má řecký ostrov Kos v oblasti Marmari a přilehlém okolí. Tam je také v jednom místě teplý léčivý pramen, kam místní cestovky pořádají výlety – nebo si můžete půjčit auto (je to už kousek dál) - a dojet si kdykoliv. Ideální regenerace zejména tehdy, máte-li co léčit nebo si i v rámci dovolené dopřejete i náročnější trénink.

Kopečkáři a kolečkáři

Patříte-li k těm, pro něž není žádný kopec dost velký a představa ležení na pláži vám zvedá husí kůži, určitě nachodíte, najezdíte, nalezete i naběháte tolik, že už na to „jít si zaběhat" zpravidla nemáte ani myšlenky, ani plány. Máte to zkrátka jako intenzivní soustředění a zároveň i velmi prospěšný jiný druh pohybu, kdy si odpočinou během tolik exponované svaly a šlachy, zaberou zase jiné části těla a kondici tak zaručeně buďto udržíte, nebo ještě vylepšíte. Trochu jiná situace bude snad jen tehdy, pokud na takové dovolence s rodinou nebo přáteli budete výkonnostně úplně jinde. Pak se přes den nejspíše přizpůsobujete jejich tempu, nicméně budete-li si chtít přidat, skočte do toho rovněž nejlépe s ránem či večerem.

Plavu si, ani nevím jak

Nevím jak vy, ale nejvíce toho naplavu právě v létě. Nejste-li triatlet nebo pravidelný celoroční konzument bezpočtu bazénů tam a zpátky, budete na tom asi dost podobně. Plavání představuje ideální aerobní aktivitu, kde zaberete celým tělem a posílíte dech – a zároveň i skvělou regeneraci. Na to, aby to tak bylo, však nestačí se jen tak smočit, ale dát si nějakých těch pár set metrů. Jelikož nejsme ryby a voda není naším živlem, jakkoliv ji máme rádi, buďme obezřetní. Každý rok se utopí okolo dvou set lidí u nás, a to i tehdy, když plavat umí.

Moře má svá specifika, hlavně vlny. Není proto dobré plavat daleko od břehu, ale spíše břeh kopírovat v přiměřené vzdálenosti. Vysílení může přijít kdykoliv. Zcela bezpečni nejste ale ani v českých vodách – může vás postihnout křeč a podobně. Na delší vzdálenosti proto určitě neplavejte sami. Na co ještě u plavání pozor? Málokdo plave technicky správně. Většina z nás si nemáčí příliš hlavu a neumí ani dýchat do vody, a tak především u stylu „paní radová" hrozí riziko přetížení šíjové oblasti a krční páteře. Vyhnout se mu lze vylepšením techniky, vědomým uvolňováním šíjového svalstva a zapojením více svalů trupu, střídáním stylů (na břiše, na zádech) a protahování, když právě neplavete.

Vanda Kadeřábková-Březinová, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Kalendář akcí

Kdykoliv říjen listopad prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce