Rubriky:

Radíme

Vztek nerozběhávejte! Fyzická zátěž na rozjitřené emoce výrazně zvyšuje riziko infarktu

17. července 2017 08:10 - Ottawa

Nedávná lékařská studie kanadské McMaster University ukázala úzkou spojitost mezi rizikem infarktu myokardu, zvýšenou fyzickou zátěží a podrážděnými nervy. Z ní vyplývá, že léčit svou zlost a vztek silnou fyzickou zátěží není nejlepší nápad. Pravděpodobnost, že vás u něčeho takového „klepne“, je trojnásobná.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Intenzivní fyzická zátěž nebo extrémní emocionální vypětí může být i samostatně spouštěčem srdečního infarktu. Podle nové studie je ale riziko ještě znatelně vyšší, když se obě tyto okolnosti zkombinují. Nejnovější výzkum byl oproti jiným, dříve prováděným studiím realizován napříč spektrem nejrůznějších států a etnických skupin. Výsledky byly velice podobné na všech místech i mezi různými kulturami světa. Lze tedy předpokládat, že závěry vyvozované z kanadského výzkumu budou platit pro celé lidstvo.

Více smrtelných infarktů kvůli závodům. Překvapivě ne mezi účastníky

Výzkumníci zpracovali data z více než 12 000 případů z 52 různých států světa. Vysoká míra hněvu nebo velké fyzické vypětí zvyšovaly možnost infarktu zhruba na dvojnásobek. Pokud ale došlo ke zkombinování takových okolností, k infarktu myokardu docházelo zhruba třikrát častěji. Roli v takových případech dokonce nehrálo ani to, zda se jedná o osoby s vysokým tlakem nebo cukrovkou, či nikoli.

Stres a rozbouřené emoce zvyšují krevní tlak a výrazným způsobem mění průtok krve cévami, přičemž právě zásobování srdce je redukováno. Vědci tedy varují běžce a ty, kdo právě prožívají velké emoční výkyvy, jsou rozzlobení, naštvaní či hluboce smutní a chtějí pomocí běhu lidově řečeno „upustit páru", aby tak činili s rozvahou a spíše v poklidnějším tempu. Běhání je známým lékem na deprese a výborným zdrojem pozitivních nálad i příslušných hormonů – endorfinů, nicméně v takových případech je opravdu lepší soustředit se právě na vylepšování nálady nežli osobních rekordů.

kü, Sport.cz

Běháte, když se potřebujete zbavit vzteku?

Zrušit


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Kalendář akcí

Kdykoliv září říjen listopad prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce