Rubriky:

Radíme

Svoboda města ‒ udělejte si i ze své metropole svého tréninkového parťáka

13. srpna 2017 08:06 - Praha

Město jako vhodný prostor pro běžecký trénink? To asi napadne málokoho. Sluncem prozářené dálavy, vůkolní květenou provoněný vzduch a divoká radost z téměř neomezených možností pohybu ‒ tak se chce člověku nejvíce běhat. Co když ale zrovna nemáme možnost utéct ruchu města, zapomenout na chvíli na civilizaci a být pouze se svými vlastními myšlenkami? Zkusme se na „ošklivé velkoměsto“ podívat v jiném kontextu. I ono totiž dokáže být skvělým tréninkovým prostorem.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Máte pravdu: neustálý lomoz, hluk dopravy, málo místa, znečištěný vzduch. To jsou jen některé podmínky čekající na nás ve městech. Dá se s tím ale bojovat, dá se v nich trénovat. Když se chce, samozřejmě. Velká města po celém světě jsou toho důkazem. A když to zvládají v New Yorku nebo Londýně, v mnohonásobně větších megalopolích, než my můžeme najít v luzích českých.

Běhejte s někým

Založte si tradici a scházejte se k výběhům pravidelně. Využijete tak výhody skupinového tréninku, mezi něž patří zvyšování tolerance bolesti, vyšší motivace, snadnější dosahování sdílených cílů. A když si společně zajdete po tréninku třeba ještě na něco k jídlu a zhodnotíte společně dosažené výkony, urychlíte také regeneraci (více viz Lépe běhat, méně trpět?).

Nástrahy přetavte ve své pomocníky

Otravné semafory, schodiště nebo nájezdové rampy můžete při tréninku využít jako vhodné pomůcky. Schody berte po dvou po třech, zlepšíte dynamiku odrazu, na rampách se zaměřte na techniku běhu nebo si zaskákejte přes zábradlí (zlepšení odrazu). Využít se ale dá i obyčejný chodník: Místo mezer mezi dlaždicemi si představte tréninkový žebříček a využijte tak chodník pro práci na kadenci. Intervaly mezi semafory můžete využít na hru s rychlostí, fartlek. A každá malá zídka, lavička, obrubník, lampa se dají využít na protažení.

Neběhejte stále stejnými cestami, vyhýbejte se hlavním, rušným tahům. Uvidíte, že budete mile překvapeni svou „průzkumnou" trasou, na níž určitě objevíte spoustu zajímavých věcí. Třeba novou zkratku nebo park, o němž jste neměli ani tušení, a který můžete do svého běhu začlenit. Jak je nějaká možnost vyhnout se betonu nebo asfaltu, určitě ji využijte. Každá nerovná pěšina je přínosem pro naši koordinaci pohybů a posílení kotníků. Časem se ve svém městě vyznáte lépe než taxikáři a do práce nebo na místo srazu se dostanete mezi prvními.

Možnosti jsou nepřeberné, jen se naučit je vidět. A samozřejmě platí i to známé pravidlo o umění přizpůsobování. Dinosauři se třeba nestačili přizpůsobit dost rychle ‒ a jak dopadli?

kü, Sport.cz

Běháte i po městě, když nemáte jinou možnost tréninku?

Zrušit


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Kalendář akcí

Kdykoliv listopad prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce