Rubriky:

Radíme

Běžci všech zemí, milujte se a družte se!

25. září 2017 13:50 - Praha

Sólový výběh je v mnohém směru uvolňující, relaxační, hlavu čistící a stres potlačující, to je jasná věc, a právě z těchto důvodů mnoho lidí také běhá. Ale co když už začne jít o výsledky, zvyšování výkonnosti, běžecký růst? Tam už může být tím správným odrazovým můstkem právě běžecká společnost. Proč?

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

V naší kotlině nemá bohužel běžecké shlukování, seskupování a klubování ještě vybudovanou takovou tradici, ale podívejte se třeba na západ od nás. Každý správný Němec je alespoň v pěti spolcích, sdruženích nebo klubech (aby bylo neustále co slavit). Mnoho z nich právě v těch běžeckých. Nejinak je tomu třeba na britských ostrovech nebo ve Spojených státech. Kdo začíná s běháním, automaticky se ohlíží po nějakém vhodném klubu. V čem je ta výhoda?

Sociální sítě zlepšují fyzickou kondici!

Všichni, kteří klubem nějakou delší dobu procházeli, se vesměs shodují na „vývojovém cyklu", uzavírání kruhu ‒ nejprve přišli jako nováčci, zelenáči, neználci a čerpali zkušenosti, vědomosti od druhých, od zasloužených členů klubu. S tím, jak zdokonalovali nejen svoje teoretické znalosti, ale hlavně praktické zkušenosti, situace se opakovala, jen v opačném gardu. Nyní mohli oni sami prospět nově příchozím a podělit se s nimi o to, co se naučili, a varovat před chybami, kterých se třeba sami dopustili, aby jiní už nemuseli. Výhoda? Obrovská!

Skupina stejně smýšlejících, stejně laděných osob přináší i další benefity:
Ve skupině, klubu můžete najít nové přátele, nové sparring partnery pro individuálnější formy tréninku.
Můžete poznat nové běžecké trasy, s nimiž vás ostatní členové seznámí.
Mezi ostatními můžete nasbírat nekonečné množství motivace, např. při týmových soutěžích, ale i samotných společných tréninkových jednotkách. Můžete najít inspiraci mezi množstvím nejrůznějších životních příběhů.
Nebudete tak líní. Individuální trénink zrušíte velice snadno, prostě se nezvednete z křesla. Když ale něco slíbíte skupině přátel, vyvléká se už mnohem obtížněji.
I společné záznamy na nejrůznějších tréninkových platformách a sociálních sítích vám pomůžou udržovat motivaci pěkně v obrátkách.
A hlavně: S ostatními zažijete mnohem víc legrace!

Určitě to znáte i z vlastní zkušenosti a měli možnost pozorovat na sobě: Když běžíte ve skupině, jste i v tréninku schopni dotlačit se k většímu úsilí, podat lepší výkon. Je to zákonitost lidské psychiky ‒ ve smečce prostě fungujeme lépe. Dokážeme se vzájemně vybudit k lepším výkonům a příroda nám k tomu navíc nahrává i tím, že člověk ve skupině méně vnímá únavu a bolest a umí jim lépe čelit.

Jak si užít trénink ve skupině s různou výkonností?
PŘÍKLAD RYCHLOSTNÍHO TRÉNINKU:
3x 15 min. na maximum ‒ všichni vybíháme ze stejného místa jedním směrem naplno. Po sedmi osmi minutách otáčíme směr o 180° a vracíme se do výchozího bodu. V ideálním případě se otáčíme po 8 minutách, udržíme negative split (rychlejší druhou polovinu) a po čtvrthodině se všichni scházíme na stejném místě a společně můžeme absolvovat tříminutový meziklus, abychom to celé ještě dvakrát zopakovali.
kü, Sport.cz

Trénujete někdy ve skupině?

Zrušit


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Kalendář akcí

Kdykoliv listopad prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce