Hlavní obsah

Dostálová: Komunikace spolku pro MotoGP s vládou není seriózní

Způsob komunikace spolku města a kraje pořádajícího motocyklovou Grand Prix v Brně o potřebě peněz na rekonstrukci Masarykova okruhu je velmi neseriózní. V otevřeném dopise spolku to píše ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (za ANO). Spolek s vládou podle ní téměř šest měsíců nekomunikuje. Jak uvedla, dopis o pomoci zachování GP jí navíc poslal až poté, co vládu nevybíravým způsobem prostřednictvím médií vyzval k zaplacení rekonstrukce dráhy. Ministryně podle svých slov zachování akce podporuje. Dopis má ČTK k dispozici. Reakci spolku shání.

Foto: Sport.cz

V závodech silničních motocyklů není o dramatické situace a pády nouze (ilustrační foto)

Článek

Spolek města a kraje pořádající motocyklovou Grand Prix v Brně žádá po ministerstvu pro místní rozvoj (MMR) peníze na opravu dráhy Masarykova okruhu, která by měla stát 100 milionů korun. Jak ve středu uvedla primátorka Brna Markéta Vaňková (ODS), pokud ministerstvo prostředky neposkytne, příští rok se závody mistrovství světa v Brně nepojedou. Opravu dráhy požaduje promotér závodů Dorna. Podle Vaňkové město ani kraj peníze na opravu dráhy nemají.

Vláda podle Dostálové obdržela dopis 12. listopadu. "Ráda bych zdůraznila, že vláda prostřednictvím MMR podporuje aktivně zachování této jedinečné motoristické akce pro Českou republiku. V rámci této podpory bych také ráda připomněla, že MMR stále počítá i s příspěvkem na zalistovací poplatek v letech 2020 a 2021, a to v celkové výši 85 milionů korun," píše Dostálová. Příspěvek však podle ní MMR uhradí výhradně za předpokladu, že se MotoGP v Brně příští rok uskuteční.

Spolek měl smlouvu s Dornou na pořádání pěti ročníků, letos se uskutečnil pátý. Kvůli koronaviru se ale jel bez diváků za snížený poplatek. Z původních více než čtyř milionů eur (kolem 110 milionů Kč) klesl na jeden milion eur (asi 27 milionů Kč) s tím, že se příští rok pojede i s diváky za šest milionů eur (asi 162 milionů Kč). Dorna ale jako podmínku požaduje opravu dráhy Masarykova okruhu, který vlastní soukromý subjekt Automotodrom Brno. Na dráhu si letos stěžovali jezdci. Od roku 2022 chce navíc Dorna zvýšit poplatek na zisk licence na devět milionů eur (asi 243 milionů Kč).

Foto: Automotodrom Brno

Valentino Rossi odpovídá na dotazy novinářů po testu v Brně.

"Ráda bych vás také upozornila, že způsob, jakým jste ve vztahu k vládě otevřeli toto téma, považuji za velmi neseriózní. Téměř šest měsíců nekomunikuje s naším ministerstvem žádný ze zástupců spolku. Veškeré informace mám pouze ze sdělovacích prostředků," uvádí dále ministryně.

Jak připomněla, loni v srpnu vyjednala s promotérem pro spolek výjimku, aby v době konání závodu mohly být využity reklamní plochy v areálu závodiště. Spolek tak má podle ní nástroj k nastavení stabilního modelu financování za pomoci komerčních zdrojů.

"Poslat zástupcům vlády zcela plytký dopis, který neobsahuje žádné relevantní informace, a to navíc až poté, co problém mediálně odprezentujete, nesvědčí o tom, že chcete zahájit korektní jednání," adresuje dále Dostálová spolku.

Zároveň ho vyzvala ke zodpovězení několika otázek. Jde o to, od kdy zná požadavek na rekonstrukci dráhy od Mezinárodní motocyklové federace (FIM) a Dorny. Dále, v jaké fázi jsou jednání se španělským promotérem na rok 2021 a případné prodloužení kontraktu na následující období. Ministryně chce také vědět, zda spolek jedná se společností Autodrom Brno jako majitelem a poskytovatelem závodní dráhy o případné spoluúčasti na rekonstrukci. "Chtěla bych také vědět, zda spolek činí vše nutné k tomu, aby byl zajištěn ročník 2021 s péčí řádného hospodáře. A také to, jestli už existuje model udržitelného financování budoucích ročníků při zapojení soukromých zdrojů," dodává Dostálová.

Reklama

Související témata: