Článek
„V letošním roce byly tratě ještě horší než v předchozích letech. Po deštivém létě byly cesty plné velikých kamenů a vymletých koryt, auta dostávala šíleně zabrat. Na mnoha místech jsem musel z šestky dobrzdit na jedničku, projet přes rozbitý úsek, a pak zase letěl dál," vyprávěl Martin Prokop, jemuž patří po Argentině v průběžném pořadí šampionutu osmé místo.
„Už po seznamovacích jízdách mělo mnoho jezdců problémy. Auta byla strašně dobitá. Další perličkou z tréninků byl průjezd jednou osadou, kde několik aut včetně našeho schytalo salvu kamenů z rukou místních obyvatel. Takže skóre bylo několik rozbitých skel a pomačkaných kapot versus pozatýkané obyvatelstvo celé vesnice, prý aby byl při rallye klid. Velice zajímavá policejní metoda, jak nekomplikovat průběh závodu," líčil Prokop.
V průběhu soutěže se kromě nástrah s tratí potýkal se žaludečními problémy. „Na steak a víno k večeři jsem neměl pomyšlení," vtipkoval český pilot, který musel zajít k lékaři a konzumoval léky.
Bojoval o umístění s Kubicou
V průběhu soutěže skočil na šesté místo, nakonec rallye dokončil o dvě pozice hůře. „Bojovali jsme s Evansem a Kubicou. Myslím, že jsme zajeli nějaké vyrovnané časy a já osobně mám z našeho výkonu dobrý pocit, ale bohužel jsme nakonec tahali za kratší konec lana," posteskl si.
„V sobotu ráno jsem v jednom z brodů o mostek málem urval zadní kolo a následky nárazu ovlivnily fungování zadního diferenciálu po celý den. Odpoledne jsem v mlze špatně trefil jednu odbočku, musel složitě vycouvávat, a tak se ambice na přímý souboj o šesté a sedmé místo začaly rozplývat," rekapituloval průběhu bojů o mistrovské body Prokop.
V průběhu poslední nedělní etapy volil jízdu na jistotu. „Měli jsme problémy s tlumiči, se kterými nám nedokázali pomoci ani technici z továrního zázemí M-Sportu, jednoduše proto, že již nezbývaly náhradní díly, jejichž spotřeba byla letos v Argentině nadmíru veliká," říkal Prokop.
Jeho Fiona, jak závodní stroj přezdívá, stovky měřených kilometrů vydržela. „Po dvoudenních deštích byly nedělní erzety tak rozbité, že auto dostávalo šíleně zabrat a vlastně celý den jsem jel s prasklým stabilizátorem. Letošní Argentina byla prostě ještě náročnější než jindy. Dovézt auto do cíle v celku, bez potíží a ve slušném čase vůbec nebylo jednoduché."