Hlavní obsah

Superbikům v Brně vládl v obou závodech Kagajama

BRNO

Japonec Jukio Kagajama na stroji Suzuki vyhrál sedmý závod mistrovství světa superbiků na Masarykově okruhu v Brně. Kagajama byl nejrychlejší v obou nedělních jízdách a zcela zastínil dosavadního suveréna sezony Troye Baylisse z Austrálie, který si z České republiky odvezl jen osm bodů za jedno osmé místo.

Článek

Z domácích závodníků dosáhl nejlepšího výsledku Jiří Dražďák, jenž v první jízdě skončil dvacátý.

Bayliss i přes nejhorší výsledek v sezóně udržel vedení v seriálu. Smůlu měl především v úvodní jízdě, kdy jej už v první zatáčce vytlačil ze stopy Japonec Norijuki Haga a vzápětí jej srazil po smyku Ital Regis Laconi.

V první jízdě udával plné tři čtvrtiny závodu tempo Brit James Toseland, jehož se jako stín držel Kagajama. Japonec využil chybičku soupeře v patnáctém kole a vedoucí pozici udržel poprvé v sezóně až do cíle. "Mám nesmírnou radost. Cítil jsem, že mi pneumatiky dovolily v závěru zariskovat a předjet Toselanda," uvedl Kagajama na tiskové konferenci.

Pád hned v prvním kole znamenal konec nadějí pro českého jezdce Miloše Čiháka. I díky jeho kolizi ztratil kontakt se skupinou také Jiří Mrkývka, který startoval po angíně. "Raději jsem zajel do boxu a šetřil jsem ve vedru stroj i sebe na druhou jízdu, což jsem v daném okamžiku považoval za takticky výhodnější," řekl ČTK Mrkývka. Plán mu ale vůbec nevyšel, neboť i v odpoledním měření sil zajel po druhém kole do depa a závod vzdal.

V průběhu prvního závodu upadli z favoritů také Španěl Xaus, Brazilec Barros, Francouz Foret, Australan Martin a v posledním kole i Australan Pitt, jenž se pokoušel vylepšit si sedmé místo a v zatáčce nezvládl svůj stroj. Haga vedení ve druhé jízdě neudržel

Do druhé jízdy nejlépe odstartoval nejrychlejší jezdec z tréninků Haga, který se rychle vzdálil soupeřům a postupně získal více než dvousekundový náskok. V závěru měl ale Japonec potíže s pneumatikami a rychle se na něj dotáhl Kagajama. Tři kola před cílem Haga ukázal svému soupeři, aby jej předjel a otevřel mu cestu k prvenství.

Z tuhého boje o druhé místo na cílové pásce vyšel vítězně Ital Michel Fabrizio, který vydržel s nervy a nepustil v dramatickém souboji před sebe Hagu ani mistra světa Troye Corsera z Austrálie.

Dražďák dojel 22. a opět byl nejlepším z Čechů, ale spokojený příliš nebyl. "I když jsem byl nejlepší z českých zástupců, tak dosažené časy nejsou podle mých představ. První závod mi vůbec nevyšel, neboť mě hned ve druhé zatáčce srazil Miloš Čihák. Touto kolizí jsem ztratil dvacet sekund. Druhý závod už byl v pořádku, ke konci mi ale už ve vedru chyběly síly," řekl v rozhovoru pro ČTK Dražďák.

Drama nabídl už úvodní dopolední zahřívací trénink, který skončil kolizí mezi českým jezdcem Markem Svobodou a Toselandem. Svoboda kvůli problémům s motorem jel pomalu na stadionu po vnějším okraji dráhy, když se zezadu přiřítil v plné rychlosti Toseland. Brit už stačil pouze zabránit bezprostřední srážce. Přesto při bočním střetu se Svobodou vyšel Toseland s poškozeným motorem, ze kterého vytekl olej, a závodníci museli čtyřicet minut čekat, než se trať vyčistí. Svobodu vedení závodu diskvalifikovalo a na startu obou závodů chyběl.

Sotva vyjeli jezdci k dokončení zahřívacího tréninku, vytekl olej ze stroje Poláka Pawla Szkopka a další očistný proces už naboural časový program natolik, že původně plánovaný závod třídy superstock 1000 byl přeložen do odpoledního bloku. Po dalším přerušení kvůli nové olejové olejové skvrně v něm zvítězil Ital Ayrton Badovini, smůla v podobě krkolomného pádu potkala jediného českého zástupce Matěje Smrže, který ale vyvázl z havárie pouze s odřeninami.

O prvenství v závodě mistrovství světa supersportů svedli boj Australané. Zvítězil Kevin Curtain s náskokem 1,535 sekundy před Brokem Parkesem. Jediný český účastník Václav Bittman, který startoval na divokou kartu, skončil na předposledním devatenáctém místě.

MS superbiků - Brno
1. jízda (20 okruhů - 108,060 km): 1. Kagajama (Jap./Suzuki) 41:27,271 (prům. rychlost: 156,403 km/hod.), 2. Toseland (Brit./Honda) -3,900, 3. Fabrizio (It./Honda) -6,255, 4. Haga (Jap./Yamaha) -6,432, 5. Corser (Austr./Suzuki) -7,463, 6. F. Nieto (Šp./Kawasaki) -21,967, 7. Walker (Brit./Kawasaki) -21,989, 8. Nakatomi -26,882, 9. Abe (oba Jap./Yamaha) -27,174, 10. Chili (It./Honda) -27,441, ...20. Dražďák (ČR/Yamaha) -1:31,485, Čihák (ČR/Suzuki) a Mrkývka (ČR/Ducati) nedokončili.
2. jízda (20 okruhů): 1. Kagajama, 2. Fabrizio -2,431, 3. Haga -2,479, 4. Corser -2,514, 5. Toseland -4,939, 6. F. Nieto -5,070, 7. Muggeridge (Austr./Honda) -7,932, 8. Bayliss (Austr./Ducati) -15,441, 9. Lanzi (It./Ducati) -15,755, 10. Walker -17,461, ...22. Dražďák -1:10,029, Čihák a Mrkývka nedokončili.
Pořadí v Brně: 1. Katajama 50, 2. Fabrizio 36, 3. Toseland 31, 4. Haga 29, 5. Corser 24, 6. F. Nieto 20.
Pořadí MS (po 7 z 12 závodů): 1. Bayliss 262, 2. Haga 189, 3. Toseland 188, 4. Corser 173, 5. Barros (Braz./Honda) 151, 6. Pitt (Austr./Yamaha)128.
Supersport (18 okruhů - 97,254 km)
1. Curtain (Austr./Yamaha) 38:23,594, 2. Parkes (Austr./Yamaha) -1,535, 3. Sofuoglu (Tur./Honda) -3,940, 4. Tiberio (Fr./Honda) -19,396, 5. Vizziello (It./Yamaha) -21,495, 6. Stingefelt (Švéd./Honda) -22,058,... 19. Bittman (ČR/Honda) -1:02,048.
Pořadí MS: 1. Carpentier (Fr./Yamaha) 121, 2. Curtain 111, 3. Parkes 94, 4. Harms (Dán./Honda) 74, 5. Roccoli (It./Yamaha) 71, 6. Tiberio 63.
Pohár FIM Superstock 1000 (7 okruhů - 37,821 km)
1. Badovini (It./MV Agusta) 15:08,344, 2. Scassa (It./MV Agusta) -0,137, 3. Cooper (Brit./Honda) -6,161, ...M. Smrž (ČR/Honda) nedokončil.

Reklama

Související témata: