Hlavní obsah

Čeští cyklisté vítají elektromobily v pelotonu. Lépe se dýchá, říká šampion Kukrle

Elektromobilita je trendem současnosti a už zasáhla také do světa sportu, konkrétně do cyklistiky. Elektromobily můžeme vidět na Tour de France a krok s dobou drží i na Českém svazu cyklistiky.

Foto: ČESKÝ SVAZ CYKLISTIKY

Zapojení elektromobilu do závodního pelotonu

Článek
Fotogalerie

Český svaz cyklistiky (ČSC) do svého vozového parku směle implementuje elektromobily a do konce roku se chce stát první sportovní federací v Česku, jejíž flotila osobních vozů bude plně elektrická. Jedná se o výsledek partnerství se Skupinou ČEZ a společností ŠKODA AUTO.

„Český svaz cyklistiky vnímá všeobecný rozmach elektromobility ve světě i v cyklistice jako takové. Elektromobily jsou nedílnou součástí Tour de France, na elektrokolech se pod hlavičkou UCI bojuje o plnohodnotné světové tituly, a i u nás doma už dvakrát proběhlo mistrovství republiky pro e-biky. Rozmach elektromobility je obrovský a my nechceme zůstat pozadu, jsme tedy velice rádi za toto partnerství se Skupinou ČEZ a mladoboleslavskou automobilkou," říká prezident Českého svazu cyklistiky ing. Petr Marek.

„Při cyklistice se sportovci pohybují výrazně blíže automobilům než při vykonávání jakéhokoli jiného sportu. Proto cítíme, že bychom v tomto směru měli jít ostatním příkladem. Být šetrný nejen k životnímu prostředí, ale i k ostatním účastníkům provozu, zejména pak ke sportovcům," dodává prezident ČSC.

ČESKÝ SVAZ CYKLISTIKY přechází na elektromobilitu!Video: ČSC

S tím souhlasí i úřadující mistr republiky v silniční cyklistice Michael Kukrle z týmu Elkov Kasper. „Je pravda, že když v pelotonu jedete vedle elektromobilu, člověku se daleko lépe dýchá. Tohle je určitě dobrá věc a cyklistice to může jen prospět. Mně osobně se elektromobilita líbí, hlavně do města je to skvělá volba," říká Kukrle.

„S elektromobilem je radost jezdit i jako trenér nebo sportovní ředitel v doprovodném autě během závodu. V nejtěžších horských etapách v Alpách nebo Pyrenejích na některá místa ani klasická auta nepustí. Elektromobily jsou určitě řešením. Jejich vývoj půjde kupředu, je to hodně moderní záležitost. Bude se zvyšovat kapacita baterií, budou přibývat nabíjecí stanice. A je dost možné, že i v pelotonu budeme časem vídat stále více plně elektrických vozů," přiznává reprezentační trenér, Tomáš Konečný.

Foto: ČESKÝ SVAZ CYKLISTIKY

Start silničního závodu

Český svaz cyklistiky si elektrické vozy vyzkoušel již v minulé sezoně, kdy do své flotily osobních automobilů díky svému hlavnímu partnerovi elektromobility Skupině ČEZ a generálnímu partnerovi automobilce ŠKODA AUTO implementoval plugin hybridy a jedno plně elektrické vozidlo.

Ukázalo se, že tyto vozy zapojení bez problémů zvládají, ostatně již minulý rok ŠKODA ENYAQ objel Český pohár na silnici ŠKODA CUP a tento automobil v barvách ČSC vozil také ředitelku závodu společného mistrovství České a Slovenské republiky 2021, které se pořádalo v Bánovcích nad Bebravou.

Tento článek nevyjadřuje názor redakce.