Rubriky:

Fotbal

ČT nehodlá přebrat Nově fotbalovou ligu

8. dubna 2004 17:47 - PRAHA

Fotbalová liga na České televizi? Nejspíše utopie. Veřejnoprávní televize se nechystá s Novou přetahovat o přenosy z ligy. Podle šéfa sportovní redakce Oty Černého prý nechce vytvářet konkurenční prostředí. "Do fotbalové ligy vstoupíme jen tehdy, když ji komerční televize opustí," ujistil Černý zástupce Novy. Prohlášením zaskočil i zástupce svazu.

 

PRÁVO/Dorian Hanuš

Jaroslav Vacek, šéf společnosti STES, která obchoduje s fotbalovými právy, si při chystaném zvýšení koncesionářských poplatků dělal naděje, že by Česká televize mohla mít o ligu zájem. "Takové prohlášení mě děsí. Vždyť konkurenční prostředí je hybnou silou trhu," žasl Vacek a naznačil, že by dohoda televizí mohla být námětem pro antimonopolní úřad.

Z diskuse na konferenci o marketingu ve sportu, která proběhla v Praze, dále vyplynulo, že v boji o nejatraktivnější sportovní akce se příměří mezi televizemi zatím nechystá. "Nejsledovanější podniky by chtěli vysílat všichni. A byla to Česká televize, která v minulosti vyšroubovala ceny přenosových práv do astronomické výše," řekl generální ředitel Primy Martin Dvořák.

:. ANKETA
Která z televizí vysílá podle vás nejkvalitnější sportovní přenosy? Hlasujte na konci článku.

Malé sporty? Když si zaplatí...

Černý na to reagoval prohlášením, že Česká televize se teď vydává cestou šetření. "Přestaneme nakupovat drahá televizní práva, místo toho budeme vysílat sportovní akce, jejichž organizátoři si sami seženou sponzory," nastínil Černý nový trend Kavčích hor, aniž by však upřesnil, jak daleko chce v této koncepci zajít a jestli to platí například i pro fotbalovou Ligu mistrů, či přenosy z hokejových a fotbalových šampionátů.

Představitelům malých sportů tak zřetelně vzkázal, že na obrazovce mají šanci, jen když si to zaplatí. Svazům volejbalu, basketbalu a házené prý již odeslal dopis, v němž jim oznámil, že jejich sporty budou v televizi, jen když na ně bude chodit odpovídající počet diváků.

Podle Vacka splní nová kritéria České televize bez problémů jen pořadatelé motoristických podniků, kteří nemají nouzi o sponzory a potřebují je prezentovat.

Komerční televize nedávají méně sledovaným sportům ani tuto možnost. "My si nemůžeme dovolit vysílat sportovní pořad, který by neměl odpovídající sledovanost, ani kdybychom ho dostali zadarmo," řekl Petr Chajda, výkonný ředitel České produkční 2000, který na konferenci zastupoval Novu.

Nová má hokejový Světový pohár

Připomněl, že divácký podíl nejsledovanější televize na trhu se pohybuje nad 40 procenty, což ve sportu na Nově momentálně splňují jen zápasy fotbalových reprezentantů. Liga je s 38 procenty těsně pod touto hranicí, ale Nova se jí očividně vzdát nechce.

Nyní získala i vysílací práva na hokejový Světový pohár, který se hraje od 31. srpna. "My si vždycky budeme brát jen ty sportovní akce, které jsou třešničkou na dortu," definoval Chajda koncepci Novy.

Šéf Primy Dvořák hovořil v podobném duchu. Vyjádřil spokojenost se sledovaností závodů formule 1 i pondělních utkání fotbalové ligy. "Do budoucna bychom rádi vysílali i hokejovou extraligu," vyhlásil nenápadně, že se chce utkat s Českou televizí o její sportovní prioritu.

Digitalizace za miliardu

Takzvané menšinové sporty budou zřejmě stále víc odkázány na specializovaný sportovní kanál, jímž je Galaxie Sport distribuovaná v rámci placených kabelových televizí. Jednatel společnosti Michal Kratochvíl však upozornil, že ani Galaxie Sport nemůže ignorovat zákony nabídky a poptávky.

Dobrou zprávou pro fanoušky by mohla být digitalizace televizního vysílání, která rozšíří nabídku programů na více než dvacet kanálů. Mezi nimi by se mohly objevit i čistě sportovní. O takovém již delší dobu hovoří Česká televize. "Je to otázka peněz, záleží na parlamentu," vyhnul se konkrétní odpovědi Černý. Podle dostupných informací by Česká televize na spuštění digitalizovaného vysílání potřebovala miliardu korun.

Zástupci jednotlivých televizí se však shodli, že ani digitalizace sportovní příznivce zcela neuspokojí. Český trh je malý a zvýšením počtu kanálů se ještě víc rozmělní. Programy s nízkým počtem zájemců budou mít i v budoucnu smůlu, znělo unisono konferenčním sálem.

ČTK, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Fotbal

Filtr článků - Fotbal