Rubriky:

Evropská liga

Mosley: rozdělení formule 1 je reálné

18. dubna 2003 19:50 - IMOLA

Prezident mezinárodní automobilové federace Max Mosley připustil, že formule 1 by se v roce 2008 mohla rozdělit na dva konkurenční šampionáty. Až dosud Mosley aktivitu pěti velkých automobilek, které kvůli nedostatečnému podílu na zisku ze závodů vyhrožují založením vlastní soutěže, podceňoval.

 

internet

Ford, Renault, Fiat, BMW a Daimler-Chrysler, kteří vedle vyššího finančního podílu požadují i větší vliv na řízení formule jedna, uvažují o založení nové soutěže už od roku 2001.

Vzhledem k tomu, že se jejich představitelé zatím se šéfem formule Berniem Ecclestonem nedokázali dohodnout na podmínkách fungování v rámci stávajícího světového šampionátu, založili společnost GPWC, která by měla řídit novou soutěž nejrychlejších vozů.

Ta může reálně odstartovat po skončení platnosti současné dohody o pořádání světového šampionátu formule 1, která vyprší v roce 2007. "Nejdřív jsem si myslel, že jde jenom o planý poplach, ale asi jsem se zmýlil. Ředitelé všech zainteresovaných automobilek dobře spolupracují a společně se podílejí na přípravách dohody," přiznal Mosley v rozhovoru pro internetové stránky BBC.

Změny v pravidlech pouze minimální

Šéfové deseti stájí formule 1 sice nejsou úplně spokojeni se všemi změnami pravidel, které od letošní sezóny platí v seriálu mistrovství světa, v tomto ročníku už se na nich ale nic měnit nebude. Shodli se na tom na čtvrteční schůzce s předsedou automobilové federace FIA Maxem Mosleym před nedělní Velkou cenou San Marina v Imole.

"Nyní máme souhlas všech soutěžících týmů s pokračováním trendu, který jsme nastoupili na začátku sezony," řekl Mosley na tiskové konferenci. Pokud přece jen k nějakým změnám dojde, budou podle předsedy FIA jen malé.

Uvažuje se o náhradních monopostech

Nově by prý týmy mohly v trénincích používat rezervní monoposty. "Rovněž jsme se dohodli, že pokud se budou po kvalifikaci dělat nějaké úpravy na motoru, musí takový vůz odstartovat do závodu z posledního místa na roštu. Jsou to ale jen drobnosti," řekl Mosley.

Podle nových pravidel, která vstoupila v platnost před touto sezónou, nesmějí mechanici týmů na monopostech mezi sobotní kvalifikací a nedělním závodem dělat žádné úpravy. Novinkou je i samotný formát kvalifikace, každý pilot má na zajetí co nejlepšího času jen jedno kolo v pátek a v sobotu.

Pravidlo zakazující užívat kontrolu trakce, startéru a další automatické vymoženosti, jejichž společným jmenovatelem je elektronika, odložila FIA na příští sezónu.

ČTK

Zrušit


Podsekce:

       
  • Souhrn
  • Výsledky
  • Kalendář
  • Tabulky

Načítám data
Vyčkejte prosím, načítám data..