Hlavní obsah

Mosley: rozdělení formule 1 je reálné

Prezident mezinárodní automobilové federace Max Mosley připustil, že formule 1 by se v roce 2008 mohla rozdělit na dva konkurenční šampionáty. Až dosud Mosley aktivitu pěti velkých automobilek, které kvůli nedostatečnému podílu na zisku ze závodů vyhrožují založením vlastní soutěže, podceňoval.

Foto: internet

Šéf FIA Max Mosley.

Článek

Ford, Renault, Fiat, BMW a Daimler-Chrysler, kteří vedle vyššího finančního podílu požadují i větší vliv na řízení formule jedna, uvažují o založení nové soutěže už od roku 2001.

Vzhledem k tomu, že se jejich představitelé zatím se šéfem formule Berniem Ecclestonem nedokázali dohodnout na podmínkách fungování v rámci stávajícího světového šampionátu, založili společnost GPWC, která by měla řídit novou soutěž nejrychlejších vozů.

Ta může reálně odstartovat po skončení platnosti současné dohody o pořádání světového šampionátu formule 1, která vyprší v roce 2007. "Nejdřív jsem si myslel, že jde jenom o planý poplach, ale asi jsem se zmýlil. Ředitelé všech zainteresovaných automobilek dobře spolupracují a společně se podílejí na přípravách dohody," přiznal Mosley v rozhovoru pro internetové stránky BBC.

Změny v pravidlech pouze minimální

Šéfové deseti stájí formule 1 sice nejsou úplně spokojeni se všemi změnami pravidel, které od letošní sezóny platí v seriálu mistrovství světa, v tomto ročníku už se na nich ale nic měnit nebude. Shodli se na tom na čtvrteční schůzce s předsedou automobilové federace FIA Maxem Mosleym před nedělní Velkou cenou San Marina v Imole.

"Nyní máme souhlas všech soutěžících týmů s pokračováním trendu, který jsme nastoupili na začátku sezony," řekl Mosley na tiskové konferenci. Pokud přece jen k nějakým změnám dojde, budou podle předsedy FIA jen malé.

Uvažuje se o náhradních monopostech

Nově by prý týmy mohly v trénincích používat rezervní monoposty. "Rovněž jsme se dohodli, že pokud se budou po kvalifikaci dělat nějaké úpravy na motoru, musí takový vůz odstartovat do závodu z posledního místa na roštu. Jsou to ale jen drobnosti," řekl Mosley.

Podle nových pravidel, která vstoupila v platnost před touto sezónou, nesmějí mechanici týmů na monopostech mezi sobotní kvalifikací a nedělním závodem dělat žádné úpravy. Novinkou je i samotný formát kvalifikace, každý pilot má na zajetí co nejlepšího času jen jedno kolo v pátek a v sobotu.

Pravidlo zakazující užívat kontrolu trakce, startéru a další automatické vymoženosti, jejichž společným jmenovatelem je elektronika, odložila FIA na příští sezónu.

Reklama

Související témata: