Hlavní obsah

Permanentky na fotbal jako rodinný poklad? V Plzni tomu už tak je!

Praha

Všichni jim musí závidět. Doma, zrovna tak jako v Evropě, tu vyspělou nevyjímaje. Fotbalová euforie totiž dostoupila v Plzni vrcholu, takže mistrovský klub byl nucen už týden před startem nového ligového ročníku zastavit prodej permanentních vstupenek. Z pokladen jich promptně zmizelo 7 750. Sedmdesát procent kapacity stadiónu ve Štruncových sadech, kam se podle oficiálních údajů vejde 11 700 diváků, bylo vyprodáno na celou sezónu ještě předtím, než Limberský, Kolář a spol. kopli poprvé do balónu. Sen, jímž se opájí každý fotbalový klub, se stal v Plzni realitou.

Foto: Vlastimil Vacek, Právo

Fanoušci Viktorie Plzeň oslavují s fotbalisty zisk mistrovského titulu.

Článek

Permanentní vstupenky by přitom mohla mistrovská Viktoria prodávat dál, protože hlad po nich je v Plzni obrovský.

Hranice 7 750 permanentek maximem

„Jenže to dost dobře nejde. Hranice 7 750 kusů je maximem, přes které jít nemůžeme. Permanentky totiž garantují i přednostní právo na nákup vstupenek na zápasy našeho mužstva v evropských pohárech a právě na ně musíme ponechat volnou kvótu. Pro naše partnery, zrovna tak jako pro potřeby UEFA," vysvětluje mluvčí Viktorie Pavel Pillár a připomíná, že na duely evropských pohárů se navíc kapacita stadiónu ve Štruncových sadech snižuje.

„Jsme ve stadiu, kdy se permanentní vstupenky na zápasy našeho mužstva stávají rodinným pokladem," libuje si majitel klubu Tomáš Paclík. Jeho Plzeň se už dostala tam, kde jsou anglické velkokluby kalibru Arsenalu, Manchesteru, Chelsea...

Majitelé permanentních vstupenek obsadí na sedmdesát procent kapacity stadiónu.

„První cíl pro nastávající sezónu jsme už de facto splnili. Chtěli jsme i v nové sezóně udržet vysokou návštěvnost, která v loňském ligovém ročníku dosáhla průměru 10 868 diváků na zápas," netají se spokojeností Paclík. Prodej permanentních vstupenek garantuje, že v Plzni bude plno stále. Ostatně, úvodní střetnutí nového ligového ročníku se Slavií bylo vyprodáno týden dopředu.

„Vysoká návštěvnost je pochopitelně podmíněna atraktivní hrou. Jedině když se lidé budou fotbalem bavit, budou chodit do Štruncových sadů stále ve vysokém počtu," opájí se majitel Viktorie představou, že časem by se mohly stát permanentní vstupenky stát skutečným pokladem, který se bude v rodinách dědit z generace na generaci.

Z prodeje permanentních vstupenek, jejichž cena osciluje mezi částkou 1 300 až 2 200 korun, plyne klubu pochopitelně i zajímavý finanční profit. Pokladnu Viktorie naplní přibližně 15 milióny.

Letná obsazená ze třetiny

V tuzemských poměrech nemůže Plzni nikdo konkurovat. Oficiální kapacita sparťanského stadiónu činící 18 720 míst je majiteli permanentních vstupenek naplněna ze třetiny.

„Na nastávající sezónu máme prodáno kolem šesti tisíc permanentek," potvrzuje mluvčí Sparty Ondřej Kasík, ale okamžitě dodává, že na Letné sice také touží po vyšších číslech, ale vyznávají trochu odlišnou politiku.

Důvodem jsou rovněž zápasy na evropské scéně a přednostní právo na koupi vstupenek na tyto pohárové zápasy plynoucí z vlastnictví permanentky, svou roli ovšem sehrává i obec fanoušků letenského klubu, kteří se rekrutují z celé republiky a na zápasy Sparty se pochopitelně pravidelně nedostanou. Permanentka by se jim tudíž nevyplácela...

Přesto i je Křetínského klub na permanentky láká. Třeba tím, že jim na zápas třetího předkola Ligy mistrů nabízí vstup zdarma a na případné duely play off a utkání v základní skupině evropských pohárů garantuje majitelům patnáctiprocentní slevu na vstupence.

I v tom je plzeňské specifikum, neboť příznivci Viktorie se rekrutují vesměs z Plzně a okolního regionu.

Musíme diváky bavit, uvědomuje si Šilhavý

Třetí celek loňského ligového ročníku Jablonec je v návštěvnosti za svými největšími konkurenty nebetyčně daleko.

„Byl bych rád, kdybychom vyprodali Střelnici co nejčastěji, ale jestliže mám být realistou, tipnul bych si, že ji v nové sezóně vyprodáme třikrát," přiznává kapitán Severočechů Tomáš Hübschman, že fronty u pokladen stadiónu neočekává ani teď, kdy Jablonec figuruje v tabulce na samém výsluní, hraje pohárovou Evropu a po letním posilování kádru se netají vysokými ambicemi.

„Návštěvnost se ale v minulé sezóně zvýšila, což potěšilo. Chceme v tomto trendu pokračovat, což předpokládá bavit diváky fotbalem a mít výsledky," ví trenér Jaroslav Šilhavý, že i další příliv diváků do ochozů Střelnice od něho klubové vedení očekává.

Z oficiální kapacity stadiónu Střelnice 6 108 míst vykoupili permanentkáři pětadvacet procent.

„Na novou sezónu máme momentálně prodáno 1300 permanentních vstupenek, mezi nimiž je padesát dětských. Dětské permanentky jsou naším zbrusu novým produktem, kterým chceme oslovit mladou generaci a rodiny s dětmi," referuje mluvčí Severočechů Štěpán Hanuš a přidává, že i u nich mají majitelé permanentních vstupenek spoustu různých výhod a bonusů navrch.

I pražská Slavia je zájemcům o permanentní vstupenky nabízí. Pochopitelně s výjimkou přednostního nákupu či slev na zápasy v pohárech, protože účast na evropské scéně zůstala pro vršovický klub zase jen snem. I tak očekává, že prodá na čtyři tisíce permanentek a alespoň v něčem se zařadí hned za Plzeň a Spartu.

Reklama