Hlavní obsah

Fanoušci kupují milióny napodobenin dresů a klubové pokladny se plní

PRAHA

Peníze hýbou fotbalem. Čím úspěšnější tým, tím více vydělává na reklamě. Do tohoto balíku patří i prodej kopií dresů slavných klubů. Nejvíce se na tomto poli daří dvěma gigantům. Trička Realu Madrid a Manchesteru Unided patří mezi nejvyhledávanější relikvie ke koupi. Tato mužstva jsou králové reklamních dresů.

Foto: Richard Carson , Reuters

Hráči Manchesteru se radují ze vstřelené branky americkým hvězdám.

Článek

Tuto skutečnost odhalila německá marketingová firma TMW. Podle této společnosti ve Španělsku a v Anglii prodají tyto kluby 1,2 - 1,5 miliónu triček ročně.

Až za těmito velikány je další španělský zástupce - Barcelona. Tento katalánský tým také dosáhl sedmimístného čísla - prodává od 1 miliónu do 1,2 miliónu triček. Za touto trojicí se vyskytují další kluby. Arsenal a Chelsea mají prodejnost mezi 700 000 až 900 000 triček. K těmto anglickým mužstvům se řadí ještě německý Bayern Mnichov.

Následuje Juventus Turín, Inter Milán a AC Milán. Fanoušci těchto klubu nakoupí ročně 400 000 až 600 000 napodobenin dresů. A z důvodu změn sponzorů je tento zdroj příjmů nekonečný. Nový sponzor = nový dres = další koupě fanoušků.

Reklama

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články