Rubriky:

Evropské ligy

Fanoušci kupují milióny napodobenin dresů a klubové pokladny se plní

7. září 2010 17:03 - PRAHA

Peníze hýbou fotbalem. Čím úspěšnější tým, tím více vydělává na reklamě. Do tohoto balíku patří i prodej kopií dresů slavných klubů. Nejvíce se na tomto poli daří dvěma gigantům. Trička Realu Madrid a Manchesteru Unided patří mezi nejvyhledávanější relikvie ke koupi. Tato mužstva jsou králové reklamních dresů.

 

Richard Carson , Reuters

Tuto skutečnost odhalila německá marketingová firma TMW. Podle této společnosti ve Španělsku a v Anglii prodají tyto kluby 1,2 - 1,5 miliónu triček ročně.

Až za těmito velikány je další španělský zástupce - Barcelona. Tento katalánský tým také dosáhl sedmimístného čísla - prodává od 1 miliónu do 1,2 miliónu triček. Za touto trojicí se vyskytují další kluby. Arsenal a Chelsea mají prodejnost mezi 700 000 až 900 000 triček. K těmto anglickým mužstvům se řadí ještě německý Bayern Mnichov.

Následuje Juventus Turín, Inter Milán a AC Milán. Fanoušci těchto klubu nakoupí ročně 400 000 až 600 000 napodobenin dresů. A z důvodu změn sponzorů je tento zdroj příjmů nekonečný. Nový sponzor = nový dres = další koupě fanoušků.

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Evropské ligy

Filtr článků - Evropské ligy