Hlavní obsah

Auriol s Fabií odstoupil, nevydržel motor

TRIER

Francouz Didier Auriol se s Fabií WRC při její premiéře v seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích cíle nedočká. V pátek večer v průběhu sedmé rychlostní zkoušky Německé rallye, osmého podniku šampionátu, přestal jeho vozu fungovat motor, a tak musel pilot týmu Škoda Motorsport ze soutěže odstoupit.

Foto: Škoda Auto

Fabia WRC prošla testy v německém Baumholderu.

Článek

"Je to závada, s kterou nemohl pokračovat. Do sobotní druhé etapy nenastoupí," prohlásil Roman Meliška, tiskový mluvčí Škody Motorsport. Auriola provázely problémy od samého začátku soutěže.

Bezmála pětačtyřicetiletý matador, spoléhající na britskou převodovku X-trac, musel kvůli problémům při řazení tuto součást měnit už po druhé rychlostní zkoušce. Při servisu po dalších dvou speciálních erzetách mechanici na jeho vozu řešili problém s hydraulikou. V dalších dvou měřených úsecích nic nenasvědčovalo dalším problémům a Auriol se držel na šestnácté pozici. [celá zpráva]

Zradil motor

Jenže pak přišel šok pro celý tým. V průběhu večerní rychlostní zkoušky dlouhé pouhých 6,24 km zradil bývalého mistra světa na jeho novém stroji motor, a proto odstoupil. Podle neoficiálních informací zůstal stát na trati, a tak byla erzeta pokračovala až po krátké prodlevě. Do druhé sobotní etapy tak vyrazí už jen jediná Fabia WRC pilotovaná Finem Gardemeisterem.

Ten jede s převodovkou švédské značky Carlsson, ale ani jemu se nevyhnuly problémy. V průběhu čtvrtého měřeného úseku prorazil levou přední a zadní pneumatiku. Po servisu, který proběhl hladce, pak nepřijel ve stanoveném limitu do časové kontroly před pátou rychlostní zkouškou a dostal penalizaci deset vteřin.

Kulhánek věří v úspěch

Všichni s napětím očekávají, jestli Fabia WRC při prvním startu napodobí neslavnou premiéru Škody Octavie WRC před čtyřmi a půl lety. Ty tehdy do soutěže v Monte Carlu prakticky neodstartovaly. Nikdo si podobný scénář nechce připustit. "Jsme mnohem dále. Máme mnoho zkušeností se stroji WRC," prohlásil ještě před startem soutěže Vratislav Kulhánek, ředitel společnosti Škoda Auto.

Bez zajímavosti není, že Citroen při nasazení Xsary WRC do šampionátu dokončil až čtvrtou soutěž, Peugeot se strojem WRC 206 třetí a Ford Focus WRC byl diskvalifikován.

Německá rallye, osmý podnik mistrovství světa, pokračuje dnes dalšími devíti rychlostními zkouškami, v neděli je na programu šest měřených úseků. Vítěz bude korunován krátce před 16 hodinou.

Pořadí po 6. rychlostní zkoušce:
1. Burns, Reid (Ang., Peugeot 206 WRC) 1:05:20,4 hod.2. Grönholm, Rautiainen (Fin., Peugeot 206 WRC) 9,4 s3. Loeb, Elena (Fr., CitroŹen Xsara WRC) 10,3 4. C. McRae, Ringer (Skot., CitroŹen Xsara WRC) 29, 5. G.a H. Panizzi (Fr., Peugeot 206 WRC) 43,1, 6. Sainz, Marti (Šp., CitroŹen Xsara WRC) 47, 7. Duval, Prevot (Bel., Ford Focus WRC) 49,9, 8. Robert, Bedon (Fr., Peugeot 206 WRC) 55,6, ... 12. Gardemeister, Lukander (Fin., Škoda Fabia WRC) 1:53,7 min., 14. Kresta, Tománek (ČR, Peugeot 206 WRC) 2:05,4 min, 21. Kopecký, Schovánek (ČR, Škoda Octavia WRC) 4:02,2 min.

Reklama