Rubriky:

Ostatní

Francouzský Citroën vsadil na zkušenost a bojuje o titul

25. června 2003 13:56 - PRAHA

Teprve ve své třetí sezóně startuje francouzský tovární tým Citroën, který se spojil s olejářským gigantem Total, v mistrovství světa v automobilových soutěžích s vozem Xsara WRC. Poprvé ho absolvuje celý a pořádně v něm šlape na paty suverénovi posledních let Peugeotu 206 WRC. Přitom obě slavné automobilky sdružuje jedna firma - PSA.

 

PRÁVO/Zdeněk Sluka

"Nejde o žádný bratrovražedný boj s Peugeotem, ale o konkurenci, která může oběma jen pomoci nejen na tratích světových rallye," konstatoval šéf týmu Citroën Total Guy Fréquelin a dodal: "Samozřejmě, že našim postupným cílem je prvenství v šampionátu jezdců i Poháru konstruktérů, ale klademe si postupné cíle. Před zahájením šampionátu jsme říkali, že bychom byli rádi mezi prvními dvěma v Poháru konstruktérů nebo mistrovství světa jezdců. V této fázi šampionátu se nám to daří v obou klasifikacích. Do konce nás ale čeká ještě spousta práce."

Colin McRae se s citroënem brodí během Kyperské rallye.

Ve Versailles-Satory panuje zatím maximální spokojenost. Vozy v národních francouzských barvách - červeno-modro-bílé - se neztratily ani na velice těžké Kyperské rallye. "Byla to vzhledem k tropickým vedrům extrémně těžká soutěž, ale přinesla nám velice cenné poznatky. Říkalo se o nás, že jsme výborní na asfaltu, ale slabší na šotolině. Už to není pravda. Umíme vyladit naše auta na oba povrchy," zdůraznil Fréquelin.

Citroën jako jediný tým náročnou víkendovou rallye dokončil v kompletním složení. Z 51 posádek dokončilo podnik pouze 17. A mezi nimi tři citroëny. "Tým pracoval skvěle," radoval se francouzský pilot Sebastien Loeb. A varoval: "Příště budeme ještě lepší."

Pod vládou galského kohouta
RALLYE Francouzské automobilky kralují
ŠAMPIONÁT Hegemonii narušují jen Märtin a Solberg

Hvězdy Sainz a McRae

Loeb je u vývoje Xsary WRC od začátku. Mimochodem, před pár lety sám projevil zájem usednout za volant tovární octavie. "Vůz vychází z úspěšné verze dvoukolky, ale auto s pohonem všech čtyř kol je úplně něco jiného. Jsem pyšný, že jsem byl u vývoje. Verzi WRC se podařilo připravit velmi rychle a bez velkých problémů. Tohle auto skutečně má na to, aby vyhrálo mistrovství světa," chlubil se Loeb.

Carlos Sainz s xsarou na Kypru.

I když má s vozem nejvíce zkušeností, nelze říct, že by byl jednoznačně jedničkou. Před letošní sezónou vedení týmu angažovalo dvě velké hvězdy, bývalé světové šampióny Španěla Carlose Sainze a Skota Colina McRae. Nad tímto rozhodnutím někteří odborníci kroutili hlavou. Sainz chtěl po minulé sezóně skončit a McRae je znám tím, že často havaruje a déle si zvyká na nový vůz. "Byl to dobrý krok," odmítl všechny kritiky Fréquelin.

"Angažmá u Citroënu mi dalo novou motivaci. Mám k dispozici auto, které je schopné vyhrávat. Rád pomohu svými zkušenostmi i při jeho dalším vývoji," nechal se slyšet dvojnásobný mistr světa Sainz, jehož nyní od první pozice v celkové klasifikaci jezdců dělí jediný bod.

"S citroenem jsem se sžil rychle a dokážu, že nejsem jen mistr havárií, jak mi někteří lidé kolem rallye říkají. Peugeot to s námi bude mít už letos hodně těžké," přidal se McRae. Ať už se letos podaří porazit Peugeot či nikoliv, úkolem citroenu je udržet královské žezlo v rallye pro Francii v příštích letech.

Karel Felt, Novinky

Zrušit