Hlavní obsah

Reklama na dresu je nejdražší v bundeslize

Reklama na dresu některého z klubů německé bundesligy je stále dražší. Vedení soutěže v úterý oznámilo, že v letošní sezóně inkasuje osmnáct klubů za prostor na dresech zhruba 137 miliónů eur (asi 3,4 miliardy korun), tedy o 8,3 procenta více než loni. Bundesliga tak zároveň stanovila nový evropský rekord. Ještě výrazněji rostou příjmy od sponzorů v druhé německé lize.

Článek

Přízeň německých sponzorů vynesla bundesligu na špičku už ve srovnávací studii z ledna 2006. Tehdy vykázaly bundesligové kluby za sezónu 2005/06 průměrné tržby 5,1 miliónu eur a patřil jim evropský primát. Letos už vydělávají o polovinu víc, tedy 7,61 miliónu.

I příjmy za ostatní reklamu má prý bundesliga nejvyšší. I s částkou za dresy utrží letos 418 miliónů eur (asi 10,5 miliardy korun). Průměrný klub bundesligy by jen od sponzorů pokryl rozpočet dvojnásobné výše, než jakým disponuje pražská Sparta.

V tržbách ze vstupného a od televizních společností ale stále vede anglická Premier League. Ta od televizních společností inkasuje podle odhadů více než polovinu ze svých tržeb ve výši 1,8 miliard liber, v přepočtu více než 30 miliard korun. Bundesliga zatím jedná o nové televizní smlouvě se společností mediálního magnáta Lea Kircha KF 15, která za šestiletý kontrakt nabízí tři miliardy eur, což není ani polovina.

Reklama

Související témata: