Rubriky:

Ostatní

Sudí, kteří přehlédli gól Anglie a ofsajd Argentiny, už si nezapískají

29. června 2010 21:25 - JOHANNESBURG

Fotbaloví sudí Jorge Larrionda a Roberto Rosetti, kteří hrubě chybovali v nedělních osmifinálových zápasech, si už na mistrovství světa v Jihoafrické republice nezapískají. V úterním prohlášení o tom informovala Mezinárodní fotbalová federace FIFA s tím, že ani jeden z arbitrů nebude delegován na zbývající zápasy.

 

ČTK/AP

FIFA před čtvrtfinále zúžila výběr rozhodčích celkem o deset arbitrů, mezi nimi jsou právě i Larrionda s Rosettim. Na šampionátu zatím zůstává "ve hře" devatenáct hlavních rozhodčích s jejich krajany asistenty.

Na Uruguayce Larriondu i Itala Rosettiho i na jejich asistenty se snesla velká kritika v neděli, když svými přehmaty zásadně ovlivnili zápasy mezi Anglií a Německem a Argentinou a Mexikem.

Larrionda nejprve neuznal vyrovnávací gól Angličana Franka Lamparda na 2:2, třebaže míč po jeho střele evidentně skončil za brankovou čarou. Němci nakonec zvítězili 4:1. Rosetti naopak se svým asistentem na pomezí poškodili Mexičany, když přehlédli zřejmý ofsajd argentinského útočníka Carlose Téveze před vedoucí brankou a Jihoameričané pak vyhráli 3:1.

Rozhodčí, kteří na MS pokračují:
Stark (Něm.), Maillet (Seych. ostr.), Damon (JAR), Nišimura (Jap.), Irmatov (Uzb.), Al Ghámdí (Saúd. Ar.), Batres (Guat.), Archundia (Mex.), Rodríguez (Mex.), Baldassi (Arg.), Pozo (Chile), Ruiz (Kol.), Simon (Braz.), Hester (N. Zél.), Benquerenca (Portug.), De Bleeckere (Belg.), Kassai (Maď.), Undiano (Šp.), Webb (Angl.).


Chyby obou arbitrů znovu rozvířily celosvětovou debatu o používání videozáznamu ve fotbale při posuzování sporných situací. Šéf FIFA Sepp Blatter se Anglii i Mexiku za kiksy rozhodčích omluvil s tím, že federace může o zavedení některých technologií a především kamer do branky začít uvažovat, byť zatím podobné věci striktně odmítal.

Mezi rozhodčími, pro které šampionát skončil, jsou například i Koman Coulibaly z Mali, který neuznal regulérní gól týmu USA v utkání se Slovinskem (2:2), nebo Francouz Stephane Lannoy, který přísně vyloučil Brazilce Kaká po druhé žluté kartě v utkání s Pobřežím slonoviny.

ČTK

Zrušit


Časová osa: Ostatní

Filtr článků - Ostatní