Rubriky:

Reprezentace

Postup na Euro vynese přes 200 miliónů

11. září 2003 18:14 - PRAHA

Účast na ME 2004 v Portugalsku vynese českému fotbalu více než dvě stě miliónů korun. Bezprostředně po středečním zpečetění postupu tuto částku vyslovil místopředseda Českomoravského fotbalového svazu Jaroslav Vacek. Marketingový expert zároveň uvedl, že celkový ekonomický dopad fotbalového úspěchu bude ještě mnohem vyšší.

 

ČTK/Michal Krumphanzl

Příjem z účasti na šampionátu zatím nelze vyčíslit, protože Evropská fotbalová unie (UEFA) ještě nestanovila celkovou částku, o niž se bude hrát, ani klíč k jejímu rozdělení. "Ze zkušeností z minulosti však vím, že odměna za pouhou účast by neměla klesnout pod sto miliónů korun. Postup ze skupiny by znamenal další příjem," řekl Vacek a dodal, že přibližně stejnou sumou ocení postup na šampionát podle smlouvy sponzoři českého týmu.

Před čtyřmi lety, kdy český tým vypadl ve skupině, přivezl domů 123 miliónů korun, v roce 1996 měly stříbrné medaile hodnotu bezmála čtvrt miliardy.

Fotbalový svaz ještě nerozhodl o tom, jak se zisk z Eura 2004 rozdělí. Vacek však předpokládá, že bude zachována dosavadní praxe. To znamená, že po odečtení nákladů si hráči a realizační tým rozdělí polovinu z vydělaných peněz. Ve svazové pokladně by tak mělo zbýt podle jeho odhadu nejméně padesát miliónů korun.

Výše přestupních částek se asi nepohne

Postup mezi fotbalovou elitu starého kontinentu se podle Vacka projeví i v zájmu zahraničních klubů o české hráče. "Budou víc na očích, a to jim dává lepší startovní pozici než fotbalistům ze zemí, které v kvalifikaci neuspěly. Cenou hráčů to však příliš nepohne, protože trh všeobecně stagnuje," řekl Vacek.

Také hodnotu televizních práv českého týmu postup příliš neovlivní. "Ta závisí především na velikosti trhu, a ten se středeční výhrou nijak nezměnil," posteskl si fotbalový obchodník. Úspěch by však mohl přilákat  atraktivního soupeře pro přátelský zápas. "Hrát s mužstvem, jež se kvalifikovalo na ME, to bude pro každého dobrá příprava," soudí Vacek.

Dobrá reklama Praze

Největší reklamu však prý fotbalisté udělali České republice. "V Nizozemsku se celé dva týdny před utkáním objevovala každý den v televizi Praha v nejrůznějších podobách. Neumím si představit, čím bychom v současné době mohli přilákat pozornost Evropy víc než fotbalem," uzavřel Vacek.

ČTK

Zrušit