Hlavní obsah

Fotbalová Sparta otevřela v Toyota Aréně tribunu pro rodiny

David KadlecSport.cz

Sparta a koncern RWE přišli s novinkou pro fanoušky pražského klubu. Část tribuny letenské Toyota Arény je od pondělního zápasu proti Mladé Boleslavi vyhrazena rodinám s dětmi. Pro nejmenší fanoušky je připraven také program, k dispozici jsou stolní fotbaly a malé branky pro soutěž v přesnosti střelby. Přímo za tribunou jsou umístěné stánky s občerstvením.

Foto: ČTK/Peška Stanislav

První malí i velcí fanoušci sledovali 2. dubna v Toyota Areně utkání Sparty s Mladou Boleslaví z nově otevřené rodinné tribuny.

Článek

Kapacita zbrusu nového sektoru je pět set míst, při jeho premiéře jich zůstalo neobsazených asi jen devadesát. Podle mluvčího sparťanského klubu Lukáše Přibyla bude opravdovým testem nové služby rodinám až tradiční derby s pražským rivalem Slavií: „Bude to test kapacity tohoto sektoru, nikoli jeho bezpečnosti, o které absolutně nepochybujeme.“

První přišla s nápadem věnovat se více dětem Sparta hokejová. Nemá sice vyčleněnou tribunu, zato však koutek, kde se o děti starají  studentky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. „Funguje to velmi dobře, průměrně se dívky starají o dvacet malých dětí za zápas,“ sdělil nám PR & media manager HC Sparta Praha Lukáš Rejmon a dodal: „Naším dlouhodobým cílem je přilákat na stadión celé rodiny. Proto mají děti vstup zadarmo.“

Fotbalový klub se k inovaci rozhodl na základě odborné studie, kterou si nechal již dříve vypracovat. „Z tohoto výzkumu vycházíme již déle, proto máme suverénně nejvyšší návštěvnost v lize,“ ujistil Přibyl na tiskové konferenci v Toyota Aréně.

Se stejnou službou rodinám přišel před jarní částí sezóny i teplický fotbalový klub. Ve vymezeném sektoru je pro děti připraven zábavní park pod dohledem hostesek, speciální dětské občerstvení i veškeré potřebné příslušenství. To vše za peníze, které rodinnému rozpočtu příliš neodlehčí, a to ani v případě, že se kromě rodičů s dětmi rozhodnou k návštěvě zápasu připojit i prarodiče.

Další úpravy závisí na výstavbě národního stadiónu 

Té se zúčastnila i ředitelka agentury Millward Brown, která pro Spartu průzkum vypracovala, Petra Průšová: „Bariérami v rozhodování zda jít, či nejít na fotbalový stadión jsou především obava z nízké kvality fotbalu, bezpečnostní rizika a samotná atmosféra na zápase. Lidem také hodně vadí rasismus.“

Za společnost RWE se setkání s novináři zúčastnil ředitel komunikace Martin Chalupský: „Nejde o vstup skupiny RWE do českého fotbalu, ale o využití příležitosti přinést české veřejnosti něco ze standartu běžného ve vyspělé Evropě.“ Společnost financovala zřízení tribuny a její vybavení. Zbytek získaných prostředků věnuje Sparta na rozvoj mládežnického fotbalu.

Letenský klub plánuje i další kroky k tomu, aby přilákal ještě více diváků do ochozů: „Chtěli bychom velkoplošnou obrazovku, nový, oddělený vchod pro domácí vlajkonoše a zlepšení gastronomických služeb,“ řekl Přibyl, zároveň ale dodal: „Započetí dalších úprav ovšem závisí na tom, jak dopadne situace okolo nového národního stadiónu.“

Reklama

Související témata: