Hlavní obsah

Fotbaloví fanoušci chtějí chodit na ligu v sobotu, tvrdí průzkum

Praha

Fanoušci by nejraději chodili na zápasy první fotbalové ligy v sobotu odpoledne a za hlavní faktor pro návštěvu utkání považují atmosféru. Téměř polovina z nich se dívá na nejvyšší soutěž každý týden v televizi. Vyplývá to z průzkumu, který mezi více než tisícovkou respondentů provedla v minulých týdnech Ligová fotbalová asociace.

Foto: Vlastimil Vacek, Právo

Nejvíce příznivců má podle průzkumu Sparta.

Článek
Fotogalerie

Sobotu jako den výkopu preferuje 46 procent dotázaných, následuje pátek a neděle shodně s třinácti procenty. Pro čtvrtinu lidí není podstatné, v jaký den se liga hraje. Jako ideální čas pro duel vidí 70 procent příznivců odpoledne, jen 23 procent preferuje večer.

Fanoušci chodí na ligu hlavně kvůli atmosféře, která je nejdůležitější pro 73 procent respondentů. Vzdálenost od bydliště uvedli dotázaní až na třetím místě, přičemž 27 procent fanoušků bydlí více než 100 kilometrů od místa jejich oblíbeného týmu.

Muži nejčastěji vyrazí na fotbal s přáteli (73 procent), ženy navštěvují zápasy hlavně společně s partnerem (44 procent).

Dvě třetiny fanoušků se aspoň jednou týdně baví s ostatními o svém oblíbeném klubu a čtvrtina přiznává, že si bez něj nedovede představit život. Na internetu sleduje denně dění v první lize 29 procent dotázaných, v televizi o tři procenta méně.

Nejvíce fandů má Sparta

Nejvíce fanoušků na facebooku má Sparta (124.345), následuje s velkým odstupem Slavia (39.776) a třetí je Plzeň s 34.072 příznivci. V Plzeňském kraji příznivci pociťují nejintenzivnější spojení klubu s regionem. Na bodové škále od 1 do 7,7 uvedli 5,2.

"Cílem bylo zjistit, kdo, proč, jak a kde sleduje či chodí na Gambrinus ligu. Vzorek populace, který jsme oslovili, je poměrně velký. Jedná se tak o regulérní výzkum, s nímž pracují zahraniční soutěže jako Premier League či NBA," uvedl šéf ligy a předseda LFA Dušan Svoboda v tiskové zprávě.

Ligová fotbalová asociace podle něj bude s průzkumy mezi fanoušky pokračovat. "Každá firma chce vědět, jací jsou její zákazníci, a jak její produkt používají. Tímto směrem se musí vydat i Gambrinus liga. Výzkum, který jsme provedli, je první iniciativou, jak poznat konzumenty tohoto konkrétního produktu. V tomto duchu chceme pokračovat i nadále," dodal.

Reklama

Související témata: