Hlavní obsah

Turek: Roste nám sebevědomí

Na domácím ledě je zatím brankář Roman Turek v zápasech play-off neprůstřelný. Ve třech z pěti zápasů čtvrtfinále si na něm střelci Kladna vylámali zuby a z jeho formy si během série zoufali. Především jeho zásluhou a díky precizní práci v obraně postoupily České Budějovice mezi nejlepší čtyři týmy extraligy. “Naštěstí nemusíme litovat neproměněných šancí,“ řekl mimojiné Turek po zápase.

Článek

V domácích zápasech play-off jste ještě nedostali ani gól, to musí být velká vzpruha?

Daří se nám velmi dobře bránit, což je v play-off hrozně důležité. Že jsme doma ještě neinkasovali, je pro nás samozřejmě obrovská výhoda a roste nám díky tomu sebevědomí.

Byla to dobrá defenzíva, která vás především posunula do semifinále?

Samozřejmě. To bylo vidět v každém zápase, kdy jsme si vytvořili řadu šancí, ale ne vždy jsme skórovali. Nikdy se nám nepodařilo odskočit na víc než dva góly.

Byla právě menší produktivita vaším hlavním problémem ve čtvrtfinále?

Vzhledem k tomu, že se nám zápasy dařilo vyhrát i na malý počet vstřelených branek, tak nás to nemusí tolik mrzet. Horší by bylo, kdybysme těch neproměněných šancí museli někdy litovat. To se naštěstí nestalo.

Poslední zápas skončil nejtěsnějším rozdílem, pracovaly hodně nervy?

Pokaždé jsme si vytvořili řadu vyložených šancí, ale bohužel jsme je nedokázali proměňovat. Díky tomu to bylo s Kladnem vyrovnané, všechny zápasy byly o jeden nebo dva góly.

Mohl za to v posledním zápase i brankář soupeře, že výsledek skončil tak těsně?

Drželi je i v těch zápasech předtím. Ať už chytal Zdeněk Orct nebo Kopřiva, tak se na ně Kladno mohlo spolehnout. Oba brankáři podávali v sérii dobré výkony.

Postoupili jste do semifinále potřetí v řadě, letos ale bylo to očekávání asi vyšší?

Myslím si, že nervozita na nás trochu zapůsobila. Možná na nás jako na vítěze základní části byl ten tlak větší než v minulosti. Jsme rádi, že jsme to zvládli a první důležité kolo máme za sebou. Tlak je obrovský na celé mužstvo i na jedince, je to pro nás další zkušenost.

Reklama

Související témata: