Rubriky:

Tipsport extraliga

Hokej na Slavii netáhne. Jsme zaskočeni, přiznává marketingový manažer

23. září 2009 15:56 - PRAHA

O přízeň svých fanoušků musela hokejová Slavia bojovat téměř vždy. Zejména pak po přesunu ze stařičkého Edenu do moderní arény ve Vysočanech. V základní části se nezřídka kdy stalo, že rozlehlá hala zela prázdnotou. Nejinak je tomu zatím i letos. Ale že bude nezájem příznivců až takový, nečekal ani slávistický marketingový manažer Jan Kratochvíl.

První signál přišel hned v úvodním kole soutěže, kdy Pražané doma přivítali Třinec. Oceláři sice nepatří k divácky nejatraktivnějším soupeřům, spoléhalo se ale na to, že fanoušci budou po dlouhé letní pauze na hokej natěšení. Nakonec jich do O2 Areny nedorazily ani tři tisíce. „Od té doby, co pro klub pracuji, je návštěva v prvním kole vždy špatná. Proto jsme s tím tak trochu počítali i letos,“ říká v rozhovoru pro Sport.cz marketingový manažer Jan Kratochvíl.

Když se zamýšlí nad důvody diváckého nezájmu, napadají ho dva faktory. „Tím prvním je brzký start soutěže. Vždyť se začíná už v létě. A do karet nám nehraje ani současné počasí. Lidé jedou radši někam na výlet, když je ještě tak hezky,“ myslí si Kratochvíl. To se podle něj projevilo i na návštěvnosti v pražském derby, na které přišlo 9000 fanoušků. „Kdyby se hrálo později, přišlo by přes deset tisíc.“

Letošní divácké návštěvy na Slavii
vs. Třinec
2896
vs. Litvínov
3328
vs. Sparta
9286
vs. Plzeň
4328

Další zklamání musela Slavia skousnout v úterý s Plzní, tedy soupeřem, který fanoušky vždy lákal. Stačí vzpomenout na semifinále loňského ročníku... Nyní? Pouhých 4328 lidí v ochozech. „Tohle mě skutečně netěší, na Plzeň se totiž vždycky chodilo,“ smutní Kratochvíl.

Slávisté navíc v zápase ani nemohli mluvit o domácké atmosféře, více než třetina fandů mačkala palce Západočechům. V tom by ale marketingový manažer Pražanů až takový problém neviděl. „Je to oboustranně lepší. Atmosféra v hale je zásluhou hostujících fanoušků lepší, navíc nám to jednoznačně prospívá i po finanční stránce.“

Kratochvíl si po svém příchodu do klubu v v roce 2007 dal za cíl každoroční zvyšování návštěvnosti. Nehodlá z něj slevit ani letos. „Minulou sezónu jsme měli průměr okolo 5400 lidí, teď chceme opět o trošku víc.“ Po čtyřech domácích zápasech prozatím průměr činí 4960 diváků na zápas. „A to je zklamání,“ uvědomuje si Kratochvíl.

Průměrná návštěvnost na Slavii v základní části
2006/07
4402
2007/085582
2008/09
5422
2009/10
4960*
 * Jedná se o průměr po čtyřech domácích zápasech

Zklamání je navíc o to větší, že Slavia před letošní sezónou ještě více zapracovala na marketingu a propagaci klubu. „Navýšili jsme propagační kanály, větší prostor máme i v médiích a na billboardech. Zatím se ale efekt nedostavuje, z čehož jsme hodně zaskočeni,“ mrzí Kratochvíla divácký nezájem.

Provoz vysočanské O2 Areny navíc Slavii rovněž něco stojí, i proto by se vyšší příjem ze vstupného moc hodil. Je nastavena hranice fandů, kteří musejí na utkání zavítat, aby se pro Slavii nejednalo o ztrátu? „Takhle se to zobecnit nedá. Těžko se to počítá, jsou do toho zapojeni i permanentkáři. Obecně se ale ta hranice pohybuje okolo 4 500 lidí na zápas,“ přizná nakonec Kratochvíl.

A okamžitě dodává, že s diváckým nezájmem se nepotýká jen Slavia. „I ostatní návštěvnosti, snad z výjimkou Brna a Pardubic, jsou špatné.“ Statistiky mu dávají za pravdu, Pražané jsou v tomto ohledu prozatím na sedmém místě za Pardubicemi, Brnem, Spartou, Plzní, Litvínovem a Libercem. Potíž ovšem je, že ostatní týmy nemají tak kapacitně velký stadión a divácká podpora se neztrácí tolik, jako v O2 Areně.

I tak ale Kratochvíl neztrácí optimismus a věří, že lidé si na stadión cestu najdou. „Chci věřit tomu, že až se trošku změní počasí, návštěvnost se zvedne,“ zakončuje.

Jan Škvor, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Tipsport extraliga

Filtr článků - Tipsport extraliga


Podsekce:

       
  • Souhrn
  • Výsledky
  • Tabulky
  • Kalendář

Načítám data
Vyčkejte prosím, načítám data..