Článek
"Tuto informaci jsme obdrželi, nic více k tomu ale momentálně nemohu říci. Předali jsme vše právní kanceláři, se kterou spolupracujeme," řekl ČTK asistent ředitele soutěže Antonín Vansa, který má z pohledu APK LH na starosti komunikaci s médii.
BPA se rozhodla využít skutečnosti, že podle smlouvy s APK LH má možnost dát asociaci pokutu milion korun za každý zápas, v němž poruší některý extraligový klub marketingovou smlouvu. A Plzeň od Nového roku odehrála v nejvyšší soutěži třináct utkání. Za udělením pokuty stojí i tlak od společnosti Tipsport, která je generálním marketingovým partnerem celé soutěže.
Plzeň i APK LH o hrozbě pokuty věděly s předstihem, neboť je BPA na začátku roku upozornila na znění zákona a požádala všechny kluby, aby zahraniční sázkové kanceláře nepropagovaly. Plzeň to ale odmítla s tím, že smlouvu s Bet-at-home uzavřela před novelou loterijního zákona a navíc podle rakouské jurisdikce.
"Od začátku ledna jsme APK několikrát vyzvali, aby neporušovala zákon. Reakce asociace i Plzně byly takové, že zpochybňovaly zákon. Tvrdili, že evropské právo je nadřazené. Zákon ale u nás platí," řekla předsedkyně představenstva BPA Jana Obermajerová ČTK. Potvrdila, že důvodem pokuty byl i fakt, že aktivita plzeňského klubu poškozuje generálního partnera extraligy.