Hlavní obsah

BPA se rozhodla udělit extralize vysokou pokutu za sponzora Plzně

Marketingový partner hokejové extraligy společnost BPA se rozhodl udělit Asociaci profesionálních klubů ledního hokeje (APK LH) pokutu 13 milionů korun za to, že Plzeň má nepovoleného sponzora. Západočeský klub na dresech propaguje loterijní společnost Bet-at-home, která ale není registrovaná v České republice; to odporuje zákonu, který vstoupil v platnost 1. ledna. Informuje o tom web Aktualne.cz.

Foto: Roman Vondrouš, ČTK

Ilustrační foto.

Článek

"Tuto informaci jsme obdrželi, nic více k tomu ale momentálně nemohu říci. Předali jsme vše právní kanceláři, se kterou spolupracujeme," řekl ČTK asistent ředitele soutěže Antonín Vansa, který má z pohledu APK LH na starosti komunikaci s médii.

BPA se rozhodla využít skutečnosti, že podle smlouvy s APK LH má možnost dát asociaci pokutu milion korun za každý zápas, v němž poruší některý extraligový klub marketingovou smlouvu. A Plzeň od Nového roku odehrála v nejvyšší soutěži třináct utkání. Za udělením pokuty stojí i tlak od společnosti Tipsport, která je generálním marketingovým partnerem celé soutěže.

Plzeň i APK LH o hrozbě pokuty věděly s předstihem, neboť je BPA na začátku roku upozornila na znění zákona a požádala všechny kluby, aby zahraniční sázkové kanceláře nepropagovaly. Plzeň to ale odmítla s tím, že smlouvu s Bet-at-home uzavřela před novelou loterijního zákona a navíc podle rakouské jurisdikce.

"Od začátku ledna jsme APK několikrát vyzvali, aby neporušovala zákon. Reakce asociace i Plzně byly takové, že zpochybňovaly zákon. Tvrdili, že evropské právo je nadřazené. Zákon ale u nás platí," řekla předsedkyně představenstva BPA Jana Obermajerová ČTK. Potvrdila, že důvodem pokuty byl i fakt, že aktivita plzeňského klubu poškozuje generálního partnera extraligy.

Reklama

Související témata: