Hlavní obsah

APK vyzvala Plzeň, aby přestala používat slogan sázkové kanceláře

Vedení Asociace profesionálních klubů ledního hokeje (APK LH) dnes vyzvalo Plzeň, aby z dresů, prostor stadionu i svého webu odstranila reklamní slogan sázkové kanceláře Bet-at-home život-je-hra. Jeho použitím se Západočeši snažili vyřešit spor s marketingovým partnerem extraligy společností BPA sport marketing.

Foto: www.hcplzen.cz

Dominik Kubalík se raduje se spoluhráči po premiérovém gólu v extralize.

Článek

BPA před měsícem udělila asociaci pokutu 13 miliónů korun za to, že nedokázala zajistit dodržení práv marketingového partnera, která mu postoupila. Plzeňský klub propaguje sázkovou společnost, jež není registrována v České republice; to odporuje loterijnímu zákonu, který vstoupil v platnost 1. ledna.

"Rozhodli jsme se tak učinit ze stejného důvodu, ze kterého jsme je vyzvali předtím, tedy z důvodu opatrnosti a právní jistoty," řekl dnes asistent ředitele APK LH Antonín Vansa ČTK.

Asociace poté, co dostala od BPA pokutu, vyzvala plzeňský klub, aby reklamu odstranil. Indiáni na to reagovali záměnou názvu firmy za slogan společnosti.

Tento krok ale BPA neakceptovala a nadále tvrdí, že Plzeň porušuje zákon. I proto marketingový partner soutěže pokutu později navýšil o dalších pět milionů. Využil toho, že podle kontraktu s APK LH může dát asociaci pokutu milion korun za každý zápas, v němž některý extraligový klub poruší marketingovou smlouvu. Plzeň zatím v roce 2012 odehrála osmnáct zápasů.

Smlouvu jsme neporušili, hájí se Plzeň

APK LH i plzeňský klub dál odmítají, že by smlouvu s BPA porušovaly. I proto dosud fakturu s pokutou vždy vrátily zpět, naposledy ji zaslala BPA 15. února asociaci. Ta nyní připravuje odpověď respektive ji opět odešle zpět s odkazem, že ji neakceptuje. Její součástí by ale měla být i právní analýza, která má potvrzovat stanovisko APK.

Plzeň plánuje, že bude se sloganem nastupovat i ve čtvrtfinálové sérii. "Nevidím důvod, proč bychom odstraňovali něco, co není reklamou na Bet-at-home. Nás postoj se nemění," řekl ředitel klubu Václav Jáchim. Konkrétněji se k dopisu od APK LH nechtěl vyjadřovat, neboť jej ještě nečetl.

Spor mezi APK LH a BPA o reklamu plzeňského klubu podle všeho míří k arbitráži. Tuto možnost již na konci února připustila předsedkyně představenstva BPA Jana Obermajerová. "Vždy se kloníme k dohodě, i proto, že spolupracujeme s APK už sedmnáctou sezonu. Může se ale stát, že půjdeme k arbitráži," řekla.

Reklama

Související témata: