Hlavní obsah

BPA je prý schopna zaručit extralize 2,33 miliardy na pět let

Praha

Stávající marketingový partner domácí hokejové extraligy, společnost BPA sport marketing, se vrací do hry o práva i po sezóně 2012/13. Podle serveru aktualne.cz předložila Asociaci profesionálních klubů ledního hokeje (APK LH) nabídku, podle které je schopna v následujících pěti letech zaručit částku 2,33 miliardy korun. Z toho by kluby přímo dostaly 550 milionů, zbytek pak v podobě reklamního plnění a další marketingové podpory.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Kolik miliónů nakonec bude mít extraliga z marketingu?

Článek

BPA má platnou smlouvu s APK LH ještě pro příští sezónu a údajně extralize přispívala podle neoficiálních informací částkou 95 miliónů korun. Výši nové nabídky, která má konkurovat dosud jedinému zájemci společnostem Goram a Pragosport, nechce komentovat. "Předložená nabídka je vyšší. Uvidíme, jak se to bude vyvíjet," řekla ČTK předsedkyně představenstva BPA Jana Obermajerová.

Před dvěma týdny se BPA s APK LH dohodla, že platná smlouva na sezónu 2012/13 bude dodržena, bude uzavřena s jednotlivými kluby za stejných podmínek jako v uplynulém ročníku a garantem kontraktu bude i Český svaz ledního hokeje (ČSLH). Ten totiž bude od 1. června řídit nejvyšší soutěž místo APK LH.

BPA oficiálně není ve hře

Do hry o práva na další sezóny se BPA zatím oficiálně nezapojovala, nezúčastnila se ani vypsaného výběrového řízení, které bylo na konci března zrušeno. APK pak jednala se společnostmi Goram a Pragosport, které společně nabídly 725 miliónů korun za pět let a dalších 150 miliónů korun plánují investovat do propagace soutěže a partnerů extraligy. Celkové plnění smlouvy by tak činilo 875 milionů korun.

Čisté peníze pro kluby by měly být od 160 miliónů korun v prvním roce až k 190 milionům v sezóně 2017/2018. "Tato naše nabídka stále platí. Ale nepůjdeme výš za žádných okolností, je to konečná nabídka. Stále čekáme, zda na ni hokej nějak zareaguje," řekl pro aktuálně.cz majitel Goramu Robert Klotz.

Podle nabídky BPA by měly kluby dostat po 110 miliónech v každé sezoně a k tomu další peníze. Podle serveru například vyčíslila na 140 miliónů ročně reklamní plnění pro partnery klubů (například sponzorské vzkazy během internetových TV přenosů) a na 48,5 miliónu korun za rok výrobu televizních přenosů z extraligy; v součtu s dalšími položkami pak roční částka činí přes 466 miliónů. A kluby, které její návrh akceptují do konce června, prý začne zásobovat penězi podle nových podmínek už v příští sezoně.

APK LH bude na valné hromadě v úterý volit nové představenstvo poté, co to stávající v čele s prezidentem Ladislavem Blažkem a viceprezidentem Markem Chmielem 9. května rezignovalo. Pak by měla následovat další jednání.

Reklama

  0 : 0 Třinec - Pardubice 0 : 0 20. min Živě
20240420T17 : 00:00+0200
Třinec vs. Pardubice
Třinec vs. Pardubice
Třinec
Pardubice