Hlavní obsah

Růžička prodal podíl ve Slavii, novým majitelem klubu je Benýškova společnost OIN Gama

Praha

Vladimír Růžička už není spolumajitelem hokejové Slavie. Těsně před vstupem do play off pražský klub výrazně změnil vlastnickou strukturu a drtivá většina akcionářů, včetně kouče, se zbavila svých podílů. Téměř 70 procent klubu nově drží společnost OIN Gama dvojnásobného hokejového mistra světa z let 1999 a 2000 Ladislava Benýška.

Foto: Petr Horník, Právo

Trenér Slavie Vladimír Růžička.

Článek

„Brácha končí kariéru v Anglii, proto tady teď ještě není, ale má jasnou představu, jak chce podnikat v hokejovém prostředí a obrátil se na mě, abych mu se svými manažerskými zkušenostmi pomohl," vysvětluje své působení v rodinné firmě Richard Benýšek, někdejší šéf představenstva Bestsportu, který před svou insolvencí provozoval O2 Arenu.

Dnes už nejmodernější halu v republice vlastní společnost Bestsport Arena, jež pro závěr sezóny přijala roli generálního partnera klubu a její logo se nově objevuje na slávistickém dresu. „Změnil se majitel i dres, naše reklama bude také na ledové ploše v kruzích pro vhazování," říká ředitel partnera Robert Schaffer.

Finanční náležitosti transakce jsou tajné. „Hodnota značky Slavie je neměřitelná a chceme jí dopřát péči, jakou si zaslouží nejstarší hokejový subjekt u nás," míní Benýšek. Svůj dosavadní pětinový podíl v klubu posílil Vladimír Pitter, kterému nově patří 30 procent. „Nikdo z nás nechce nic měnit na postavení trenéra Růžičky. Napevno s ním počítáme a máme k němu respekt, i když už není akcionářem," shodli se Benýšek s Pittrem.

"Zatím neumím ten krok pro Slavii úplně přesně vyhodnotit, ale věřím, že půjde směrem dopředu. Prodejem podílu ze mě spadlo určité břemeno, ale pořád mi na Slavii hodně záleží a jde mi o to, aby správně fungovala po sportovní i ekonomické stránce," tvrdí Růžička.

Jak se změní management klubu, bude jasné teprve po skončení sezóny. "Společně se snažíme vytvořit silné ekonomické zázemí pro klub, který je v O2 Areně doma," tvrdí Benýšek a prozrazuje, že noví majitelé se budou snažit zlepšit situaci v obchodní a marketingové politice klubu. "Už teď testujeme takové věci, jako že vstupenka je zároveň voucherem pro občerstvení v hale," naznačuje Benýšek.

Reklama

Související témata: