Hlavní obsah

Zmizí z extraligového ledu reklamy? Možná v budoucnu

PRAHA

Hokejový fanoušek v České republice si začíná pomalu zvykat na komfortnější zázemí domácích stadionů. V Čechách rostou nové luxusní haly, zlepšuje se zázemí, čím dál častější jsou různé akce pro diváky. Jeden nešvar ale zůstává - při pohledu na ledovou plochu máte často problémy najít puk. V záplavě mnoha reklam pod ledem totiž není snadné malý černý kotouč najít.

Článek

Se snahou omezit počet reklam na českých extraligových stadionech už dlouho bojuje komentátor České televize Robert Záruba a ožehavé téma otevřel i na dnešní tiskové konferenci před začátkem nového ročníku Tipsport extraligy. Mimojiné navrhl variantu přesunout reklamy do jakési druhé vlny za mantinely nebo jim dát více prostoru v televizních přenosech.

S tím ale nesouhlasila Jana Obermajerová, předsedkyně představenstva agentury BPA, která je marketingovým partnerem nejvyšší české hokejové soutěže. Podle ní ČT jako veřejnoprávní televize nemůže podle nového mediálního zákona poskytnout partnerům soutěže větší reklamní prostor než dosud. Navíc má BPA s partnery a kluby už jasně definovaná pravidla ohledně reklam a ta lze měnit až při podepisování nové smlouvy.

Zatím neřešitelná situace

Jako momentálně těžko řešitelnou vidí situaci kolem reklam na ledě i prezident Asociace profesionálních klubů a ředitel pražské Sparty Luboš Koželuh.  "Tlak partnerů soutěže být na ledě je veliký a pokud by tam nebyli, dostávaly by kluby zákonitě méně peněz," tvrdí.

"Proto je jasné, že mezi kluby není vůle to řešit. I když z některých stran zaznívají hlasy ochotné otevřít toto téma," vyslovil Koželuh naději pro fanoušky, kteří touží vidět čistý led tak jako je to zvykem v NHL. "Jenže kluby jsou pod tlakem rozpočtů a příjmy ze vstupného pokryjí velmi malou část," dodal šéf Sparty.

"Extraliga má roční rozpočet v řádu jedné miliardy, přičemž příjem ze vstupného činí zhruba sto miliónů. Vidíte, že to je pouze desetina rozpočtu, zbytek musí naplnit sponzoři," vysvětloval Koželuh novinářům. "Ačkoliv fanoušky chápu, v současnosti zkrátka nevidím řešení, jak reklamy z ledu dostat," zakončil debatu.

Ze Sazka Areny přenosy zatím nebudou

Česká televize chystá v letošní sezóně 49 přímých přenosů z Tipsport extraligy, a to v tradičním studiu Buly vysíláném pravidelně každou sobotu. Podle dohody s BPA musí během základní části být přenos alespoň jednou ze stadionu každého účastníka soutěže. ČT už také nabídla plán prvních dvanácti přenosů, ve kterých mezi domácími týmy chybí jeden z favoritů soutěže Slavia Praha. V pražské Sazka Areně jsou totiž až do konce roku termíny obsazeny jinými akcemi.

Plánované TV přenosy - podzim 2005/06
10.9.HC Moeller Pardubice - HC Energie Karlovy Vary
17.9.HC Hamé - HC Slavia Praha
24.9.HC Oceláři Třinec - HC Sparta Praha
1.10.HC RABAT Kladno - HC Moeller Pardubice
8.10.HC Znojemští Orli - HC LASSELSBERGER Plzeň
15.10.HC Sparta Praha - Bílí Tygři Liberec
22.10.HC Chemopetrol - HC Moeller Pardubice
29.10.HC Vítkovice Steel - HC Slavia Praha
5.11.Vsetínská hokejová - HC Hamé
19.11.Bílí Tygři Liberec - HC České Budějovice
26.11.HC LASSELSBERGER Plzeň - HC Vítkovice Steel
3.12.HC České Budějovice - HC Moeller Pardubice
10.12.HC Energie Karlovy Vary - HC LASSELSBERGER Plzeň

Reklama