Hlavní obsah

Němečtí pořadatelé jsou spokojeni, hokejové MS prý vykáže zisk

BERN

Z výsledku hokejového mistrovství světa v Německu se neraduje jen Česká republika, která získala zlaté medaile, ale i jeho pořadatel - Německý hokejový svaz (DEB). Podle předběžných odhadů na něm totiž vydělá. Na jeho začátku by přitom funkcionáři považovali za obrovský úspěch, když šampionát neskončí ve ztrátě.

Foto: Ina Fassbender, Reuters

Zaplněná Veltins Arena v Gelsenkirchenu při hokejovém utkání USA - Německo

Článek

"Zaznamenali jsme velkou černou nulu," oznámil hrdě den po nedělním vyvrcholení turnaje prezident DEB Uwe Harnos, že se organizátorům už povařilo vyrovnat náklady na jeho pořádání. Ty dosáhly 17 miliónů eur (436 miliónů korun). "Vycházím z toho, že na konci vykážeme zisk," dodal optimisticky šéf DEB.

Svaz hodnotí mistrovství jako velký úspěch i ze sportovního hlediska. Zatímco loni německou reprezentaci od sestupu z elitní skupiny zachránilo pořádání dalšího šampionátu, letos skončila na nečekaném čtvrtém místě.

Úvodní zápas ve fotbalové aréně v Gelsenkirchenu vidělo na vlastní oči rekordních 77 803 diváků, celkem si během mistrovství světa našlo cestu do hlediště 548 768 fanoušků. Nepadl tak sice návštěvnický rekord z Česka v roce 2004, i tak je ale DEB se zájmem hokejových příznivců nadmíru spokojený.

Největším vítězem německý hokej

"Chtěli jsme dosáhnout 400 000 až 450 000 (diváků), náš sen bylo 500 000. Teď jsme se probudili s 548 000," prohlásil sportovní ředitel svazu a generální sekretář organizačního výboru MS Franz Reindl. Za největšího vítěze ale považuje německý hokej, který se dosud krčil ve stínu mnohem populárnějšího fotbalu nebo házené.

Právě od návštěvnosti se případný zisk šampionátu odvíjel. Ze sedmnáctimiliónového rozpočtu akce pokryli sponzoři 14,5 miliónu eur (372 miliónů korun). Aby se organizátoři dostali alespoň na nulu, potřebovali prodat nejméně 400 000 vstupenek. To se tak o více než 100 000 kusů podařilo. Harnos totiž upozornil, že 20 000 až 30 000 lístků rozdali pořadatelé zdarma, například v rámci PR akcí.

O konečný zisk se DEB bude muset podle Harnose ještě rozdělit se švýcarskou marketingovou firmou Infront, která se na organizaci 74. mistrovství světa v hokeji spolu s ním podílela. Kolik Němci nakonec vydělají, bude známo až za několik týdnů. Při předcházejícím hokejovém světovém šampionátu v zemi v roce 2001 si DEB přišel asi na milión eur (dnes 25,6 miliónu korun). Tehdy turnaj navštívilo 407 000 diváků.

Z konání sportovní akce tohoto druhu profituje ale i celá ekonomika příslušného státu. Loňský hokejový šampionát přinesl podle studie Lucernské univerzity pořádajícímu Švýcarsku celkem 175 miliónů franků (dnes 3,2 miliardy korun). V případě Německa se středně- až dlouhodobý hospodářský přínos odhaduje na 800 miliónů eur (20,5 miliardy korun).

Reklama

Související témata: