Rubriky:

NHL

Když ani zatažení za záchrannou brzdu nepomůže: gólman Chicaga s unfair zákrokem neuspěl

28. března 2014 16:20 - Boston

Netradiční gól byl k vidění v nočním utkání zámořské NHL mezi hokejisty Bostonu a Chicaga. Gólman Jestřábů Corey Crawford ve snaze uhasit svou chybu u zadního mantinelu nadzdvihl branku, aby střele do prázdné branky zabránil a jistý gól tím zhatil, jenže u rozhodčích nakonec stejně nepochodil.

 

Charles Krupa, ČTK/AP

Crawford se u zadního mantinelu snažil pomoci svým spoluhráčům s rozehrávkou, jenže to učinil tak nešťastně, že našel jen útočníka Medvědů Brada Marchanda. Ten puk okamžitě nasměroval na Patrice Bergerona, na kterého zívala opuštěná klec.

Gólman Chicaga se proto během vteřiny rozhodl k poslední záchranné variantě a zezadu svou branku nadzvedl. Kotouč tak po Bergeronově střele projel brankovištěm a skončil u zadního mantinelu. Rozhodčí okamžitě rozpažil na znamení toho, že gól neuzná.

Po konzultaci s dalšími sudími ale zamířil k boxu časoměřičů a zavolal kolegovi u videa. A nakonec musel změnit svůj názor. Podle pravidla 78.4. se totiž „konstrukce branky považuje ve správné poloze, když alespoň část ohebných kolíků je pořád zasunutá jak do obou tyčí, tak do díry v ledu".

„To pravidlo jsem neznal, ale věděl jsem, že to nebyl žádný z našich kluků, kdo bránou pohnul. Takže by měl být uznaný gól, byl jsem o tom celou dobu přesvědčený. A taky že se tomu tak stalo," těšilo Bergerona, který si tak připsal druhý gól a výrazně přispěl k výhře Bruins 3:0.

škv, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: NHL

Filtr článků - NHL


Podsekce:

       
  • Souhrn
  • Výsledky
  • Tabulky
  • Kalendář

Načítám data
Vyčkejte prosím, načítám data..