Hlavní obsah

Kanaďané nejspíš přijdou o tradiční logo na dresech

OTTAWA

Kanadské hokejové reprezentaci reálně hrozí, že se za rok na olympijských hrách v domácím prostředí ve Vancouveru nebude moci představit se svým tradičním logem na dresu. Prezident mezinárodní hokejové federace IIHF René Fasel to uvedl během mistrovství světa hráčů do 20 let v Ottawě.

Článek

Javorový list s bruslícím hokejistou je totiž znakem hokejové federace, nikoli národním symbolem, který jako jediný smí podle pravidel Mezinárodního olympijského výboru na dresu být.

V zámoří se o této problematice diskutuje už delší dobu, neboť jednotlivé země byly na toto pravidlo upozorněny již během olympijských her v Turíně 2006 a MOV ho chce nyní bez výjimek dodržovat. Fasel připustil, že k dohodě o změně pravidla s MOV před olympijskými hrami ve Vancouveru pravděpodobně nedojde. Pak se prý uvidí, co bude dál.

"Jsem si jistý, že najdeme cestu, ale již pro Vancouver to vidím jako hodně obtížné. Pracujeme na tom však s Bobem Nicholsonem a nějakou možnost najdeme," řekl Fasel k jednání s prezidentem Kanadské hokejové asociace. "Jste hokejová velmoc a hrajete ve Vancouveru, ale je to opravdu těžké. Je to totiž velmi politické," vzkázal Fasel Kanaďanům. Sám je přitom údajně jakožto člen MOV javorovému listu na dresu nakloněn.

Pravidlo platí už 13 let

MOV zakázal užívání znaků národních federací už fotbalovým týmům na loňské letní olympiádě v Pekingu a hodlá v tom pokračovat také na zimních hrách. Pravidlo je v platnosti již 13 let, ale dosud bylo přehlíženo, pokud výjimku posvětil národní olympijský výbor dané země. Kanadský olympijský výbor udělil hokejistům výjimku na posledních třech olympiádách, tentokrát se však již rozhodl opačně.

Nicholson se snaží najít shodu mezi Kanadským olympijským výborem a MOV, aby se hokejový tým mohl představit ve svých tradičních dresech. "Snažíme se pokračovat v jednáních na úrovni MOV a mohu říct jen tolik, že rozhodnutí, ať už bude jakékoli, budeme znát do 60 dnů," řekl Nicholson. Zároveň ocenil Faselovu snahu. "Vím, že se v tomto snaží udělat vše, co může. Uvidíme, jak to nakonec skončí," dodal Nicholson.

V období okolo olympiády se podle odhadů prodá kanadských dresů přibližně za 20 milionů dolarů. I v případě nutnosti změnit logo by však kanadský hokej neměl v tomto ohledu přijít zkrátka, neboť o limitovanou edici by byl prý možná ještě větší zájem.

Reklama