Hlavní obsah

Rusové nás někdy točili jak na kolotoči, uznal Růžička

LIBEREC

Těžko uvěřitelných 134 trestných minut včetně dvou vyloučení do konce zápasu rozdali finští rozhodčí jen za prvních patnáct minut sobotního zápasu mezi českými hokejisty a Ruskem. V Liberci se na ledě jiskřilo už od prvních minut a hráči obou týmu se pouštěli do divokých šarvátek. "Aspoň kluci ukázali, že se jich nebojí," řekl po zápase trenér národního týmu Vladimír Růžička.

Článek

Ačkoliv se první třetina trochu zvrhla, český kouč se ani nesnažil držet emoce hráčů na uzdě. "Rusové celou první třetinu něco zkoušeli, ale nechtěli jsme hráče nějak uklidňovat, nechali jsme tomu volný průběh. Je to příprava a Rusové si musí uvědomit, že se jich naši hráči nebojí," prohlásil Růžička.

Hlavními terči ruských hráčů byla dvojice Rolinek, Marek, především druhý jmenovaný pak na hokejisty sborné chvílemi působil jak muleta na rozzuřeného býka. "Šli po nich neskutečně, ale dokázali se s tím vyrovnat," ocenil kouč. "Po Honzovi Markovi a Tomáši Rolinkovi jdou hlavně hráči jako Radulov a Saprykin a přeháněli to," přidal se útočník Jakub Klepiš, jenž si všiml vzájemné averze hráčů i v Kontinentální lize.

"Možná to budou jinak dobrý kluci, ale na ledě jsou jak šílení. Speciálně Radulov je děsně hyperaktivní a neví, kde jsou meze... Já s ním naštěstí problémy nemám, protože vím, že je to blázen a radši se mu vyhýbám," prozradil forvard Omsku. "S Rusákama je to vždycky vypjatý, ale že by to bylo až takhle, to jsem vůbec nečekal. Taky jsem slyšel, že jejich trenér nemá rád Čechy. A jestli je nabádá k faulům, tak asi nebude moc chytrej...," dodal.

Co se týče výsledku, z větší části si však podle Klepiše mohli čeští hráči za prohru sami. "Dva nebo tři góly jsme jim vlastně darovali my sami po našich chybách. To byl hlavní důvod porážky," uznal. "Rusové nás prověřili hlavně v našem obranném pásmu, kde jsme dělali dost chyb. Motali nás tak, že jsme tam byli chvílema jak na kolotoči. Škoda, že ten náš poslední kontaktní gól nepřišel dřív," litoval Růžička.

Reklama