Hlavní obsah

Svaz vzkazuje fanouškům: Hokejové MS bude nezapomenutelnou záležitostí!

Praha

Už za jedenáct dní vypukne v České republice nejsledovanější sportovní událost tohoto roku, hokejové mistrovství světa. Organizační výbor šampionátu hlásí, že je připraven, v tuto chvíli se jen dolaďují poslední detaily. Aktuálně je prodáno už 495 tisíc vstupenek, tedy 68 procent z celkové kapacity. 35 tisíc lístků navíc ještě bude rozděleno v akcích pro děti a mládež, 10 tisíc půjde pro mladé hokejisty do 14 let. Organizátoři MS očekávají, že celková návštěvnost se přehoupne přes 600 tisíc diváků.

Novinky k blížícímu se mistrovství světa v ledním hokeji.Video: Marika Konárková/Jan Pečený, Sport.cz

 
Článek

Česká republika se chce pokusit atakovat rekord v návštěvnosti, který držela až do loňského roku díky šampionátu v Praze a Ostravě 2004. Minulý rok ji překonal běloruský Minsk, v němž turnaj navštívilo přes 643 tisíc fanoušků. „Je to náš cíl, ale není samoúčelný. Chceme hlavně dbát na to, abychom byli dobrými, přesněji řečeno výbornými organizátory. Prioritou je, aby se u nás v 17 dnech cítili dobře nejen hráči a realizační týmy, ale především diváci," řekl na pondělní tiskové konferenci Martin Urban, generální sekretář Českého svazu ledního hokeje.

Kromě zápasů českého týmu, které jsou vyprodané, se vstupenky dobře prodávají i na jiné národní týmy. „Velký divácký zájem jsme zcela podle očekávání zaznamenali u zápasů Slovenska a u úřadujících mistrů světa z Ruska, kteří se představí v Ostravě. Pozornost fanoušků ale táhne také Kanada a Švédsko," vypočítal Urban.

Celkové náklady na pořádání MS se dostaly na 650 miliónů korun. „Šampionát musíme ekonomicky udýchat. Není to vůbec jednoduché, bez podpory měst Prahy a Ostravy, Moravskoslezského kraje, ale i Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy bychom ho v žádném případě nemohli zorganizovat. Ale má smysl dělat mistrovství doma, vynaložené prostředky se nám vrátí," tvrdí Urban, podle kterého už Český svaz ledního hokeje začíná pracovat na tom, aby se MS konalo v tuzemsku co nejdřív znovu.

Nechtějí vidět zklamané příznivce

Jako poslední cíl, ne však ten nejméně důležitý, je sportovní úspěch Růžičkovy družiny. „Všichni si dobře pamatujeme rok 2004. Nikdy jsem neviděl tolik zklamaných a tichých 17 tisíc fanoušků. Věřím, že se to nebude opakovat a přeju našemu týmu to nejlepší," připomenul Urban poslední domácí světový šampionát, v němž Češi vypadli ve čtvrtfinále se Spojenými státy po samostatných nájezdech.

„Stojí za to prožít atmosféru mistrovství světa. Ať už přímo v halách nebo ve fanzónách u velkoplošných obrazovek. Chci, aby se v srdcích lidí stal šampionát nezapomenutelnou záležitostí," vzkazuje fanouškům.

Ostravskou ČEZ Arénu převzali organizátoři v neděli po tenisovém Fed Cupu, O2 arenu budou mít ve svých rukách v úterý. „Po dlouhé přípravné fázi nás čeká cílová rovinka. Máme deset dní na to, abychom obě haly a jejich okolí oblékli do hokejového šatu. Přípravy budou probíhat jak v halách, kde je nutné nachystat všechno potřebné pro týmy, fanoušky, zástupce médií a VIP hosty, tak v okolí obou arén, kde vyrostou oficiální fanzóny," řekla generální sekretářka organizačního výboru mistrovství světa IIHF v ledním hokeji Markéta Štěrbová.

Diváci nebudou v záběrech

Zatímco v Ostravě jsou dvě ledové plochy v jednom areálu a hokejisté tak budou moci z jedné do druhé přecházet v bruslích, v Praze je to složitější. Týmy budou muset trénovat v holešovické Tipsport Aréně, neboť O2 arena tréninkovou halou nedisponuje.

A závěrem ještě jedna potěšitelná zpráva pro fanoušky u televizních obrazovek. V pražské O2 areně bude vůbec poprvé umístěna kamerová platforma v klubovém patře, a tak se už nestane, že by televizní diváci po vstřeleném gólu viděli místo jásajících hráčů fanoušky, kteří si stoupli a vepluli tak do záběrů.

Reklama

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články