Rubriky:

Komerční články

Na co dát pozor při pojišťování domácnosti a rodinného domu

Komerční článek - 20. května 2013 10:41

V ČR je asi 1,55 miliónu rodinných domů a 4,1 miliónu bytů. Jejich ochrana proti škode není dostatečná – až třetina není kryta pojištěním vůbec a další třetina jen zčásti. Není to i Váš případ? Přinášíme souhrn doporučení od UNIQA pojišťovny, jak domov zabezpečit.

 

Nejožehavější rizika

Vždy se vyplatí pojištění proti živlům (požár, povodeň, záplava, úder blesku, krupobití, vichřice, apod.). Dále pojištění proti vodovodním škodám (v důsledku prasklého potrubí) a proti vloupání. Základní pojišťovaná rizika se nemění, ale průběžně přibývají novinky. Češi v poslední době stále více „bydlí" na zahradách – je třeba myslet na ochranu zahradního nábytku, bazénů a jejich zastřešení, zahradní techniky. Pojistit lze zídky, jezírka, sochy, dlažby, dětská hřiště nebo trampolínky. V domácnosti lze pojistit i potraviny v ledničkách a mrazácích. Uletělo Vám prádlo ze šňůry? I za to je možné z pojištění čerpat náhradu, například v UNIQA. Dojde-li ke škodě na vodovodním potrubí, zaplatí pojišťovna klientům i účet za vodu, která kvůli tomu vytekla. Pro nemovitosti je v nabídce ochrana proti sprejerům i proti škodám klováním ptáků do fasády a zateplení.

Vyhněte se podpojištění a aktualizujte smlouvu

Pojistné částky, na něž je pojištění sjednáno, by měly být přiměřené. V řadě případů jsou produkty už koncipovány tak, že riziko podpojištění při sjednávání nehrozí. Jak stanovit správné pojistné částky? Pomůže „katastrofická" představa: kdyby celá domácnost nebo i celý dům po požáru lehl popelem, jaká částka by byla potřeba ke kompletní obnově v dosavadním standardu? Taková suma by měla být sjednána v pojistné smlouvě. Doporučuje se aktualizovat pojištění vždy po významnějším zásahu do kvality bydlení a alespoň jednou za tři roky. Tak je možné vyhnout se podpojištění. Kromě toho se mohou změnit i rizikové poměry. A na trhu mohou být nově k dispozici vhodná krytí.

Asistenční služby

Pojišťovna přidává k pojištění domácnosti i asistenční servis pro případ nouze a havárií. Klient může požádat o službu například instalatéra, elektrikáře, plynaře nebo zámečníka. Nejčastěji poptávanými službami je otevření bytu, když si zákazník zabouchne omylem dveře, a dále odstranění následků havárie vody. UNIQA nabízí dále i právníka na telefonu.

Změna majitele nemovitosti

Pojištění se sjednává s majitelem nebo nájemcem objektu. Každá změna v jejich osobě přináší nutnost nové smlouvy. To se týká i převodu nemovitosti v rámci rodiny nebo dědictví. Pojištění musí uzavřít i nájemník. Majitel neodpovídá za vybavení pronajatého bytu nebo domu.

Chcete se lépe orientovat?  Nabízíme virtuální prohlídku rizik! Zájemcům je k dispozici na www.chrantesvujdomov.cz názorný přehled rizik a zabezpečení, který umožní i základní orientaci v cenách krytí jednotlivých rizik.  Proklikejte si vzorový dům, abyste na nic nezapomněli, než půjdete do pojišťovny.

Zrušit